Enbart bra 071221

Enbart bra.
Ja så sa doktorn att mina blodprover var. Detta var nu på öppenvården. Där jag ska få hjälp med min nedstämdhet. Som alltid tilltar på vintern. Alla prover var bra.

Det som dock fortfarande är lite bekymmersamt (enligt läkarna) är att jag har förmaksflimmer och att mitt blodtryck är så högt. Sedan några dagar tillbaks så äter jag därför blodtrycksmedicin. Jag känner redan hur den pulserande känslan och trycket i huvudet har minskat. Enbart bra med andra ord.

Det som inte är så bra är att en av biverkningarna kan vara importens. Tja, det återstår väll att se. Man ska ändå inte förfasa sig allt för mycket över alla biverkningar. De kan hända och kollar man i FAS så finns det alltid massor av konstiga biverkningar. Få får dem och framförallt inte alla. Nåja, måste dock erkänna att importens är ju inte den mest önskade effekten av sänkt blodtryck. Hoppas att trycket räcker för att hålla den lilla korven uppe om den skulle behöva användas.

Men ska man nu se livet från den ljusa sidan så skulle en positiv effekt kunna vara att morgonståndet (ni vet det där som om man inte är uppmärksam sprutar pink i munen och därmed ger "Guld i mun") försvinner så att det går lättare att tömma blåsan.

Ja livet från den ljusa sidan, eller facke it untill you make it.

Enbart bra.

/Peter PC Carlsson
Kommentarer till Enbart

Postat av: PC

Tack för din kommentar. Livet är inte alltid så lätt. Men just nu har jag insikt och försöker att göra det bästa av det. Hoppas att det går bra för din del också.
Kram
/PC

2007-12-21 @ 13:17:04
URL: http://enbart.blogg.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0