Enbart intresse 071217

Enbart en intresseundersökning gjorde jag idag. Kollade med tre personer på jobbet om jag skulle söka en av chefstjänsterna. Alla var samstämmiga, gör det! Det känns ju smickrande och troligen kommer jag att göra det. Nu ska jag bara bestämma mig för om jag vill vara chef igen. Området känns jättebra, det är verksamhet som jag verkligen tycker är viktig. Verksamhet som gör en samhällsnytta, där enskilda människor får komma fram, till tals och utvecklas. Bra helt enkelt. Nå. bara att fundera med andra ord.

Det är inte alltid så lätt att veta i vilken riktning livet skall gå, men sista tiden är det mycket som gått åt rätt håll.

Jag tror inte att jag berättat om mitt besök hos läkaren. Det var en bra läkare. Igen. Men mitt resultat var inte så bra. Jag har ett allt för högt blodtryck, såväl undertryck som övertryck. Så högt att det uppenbarligen var fara för min hälsa. Hon ville omedelbart skriva ut blodryckssänkande medicin för att jag inte skulle få, hjärtinfarkt, härninfarkt och blodproppar. Det låter ju lite allvarligt. Jag kan känna trycket i huvudet lite då och då, hur det liksom spänner och pulserar, trycker.

Har inte hämtat ut medicinen än, ska göra det och troligen också börja att ta den.
Fick tre olika remisser också för mitt hjärta, mitt hjärta som har förmaksflimmer. Så nu blir det ett gäng besök hos olika läkare.

Tja, så kan det vara....

Men idag är jag mest inspirerad av att söka mig vidare, göra något nytt, något inom ett viktigt område. Hmm ska fundera lite till men mycket tyder på att jag kommer att söka.

Enbart inspirerad idag.

Peter PC Carlsson
Kommentarer till Enbart

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0