Enbart julafton 2 071224

Enbart julafton del 2.

Tillräckligt frisk för att det dåliga samvetet skulle göra sig påmind. Jepp, Leon fick sina pressenter häromdagen då hans stora brossa var uppe med sin flickvän. Så alla paket var nu slut. Resten skulle han ju få av släktingar i småland. Vi tyckte att det var ju ingen mening att släppa allt fram och tillbaks på tåget.... klokt tyckte vi, tills nu då.

Så julafton och inga pressenter, inte ens en gran, knappt någon juldekoration och en liten son som säger att det inte är jul ännu för det kommer ingen tomte. Helt riktigt det kommer ingen tomte heller, han kommer till småland... Så vid ett tiden ger jag och Leon oss iväg för att handla lite. Några minuter innan busen ska komma står vi på plats för att åka. Busen kommer, lite för tidigt... men det gör ju inget vi var ju i tid.... busen saktar in.... vi står vid busshållplatsen med ytterligare en person som alla häpnar ser när busen glider förbi. Jag har förmåga att reagera snabbt med mina känslor så innan ens bussen hunnit riktigt fram och jag ser att den inte skall stanna så rusar jag fram (med barnvagnen framför mig) och vinkar villt. Passagerare tittar ut genom fönstren och busschauffören gör sitt bästa för att ignorera mig och mitt frenetiska vinkande. Han lyckas och kör vidare utan att stanna. Jepp varför inte fortsätta med konstigheter denna annorlunda jul. "Pappa arg på bussen och säger Fan!" Ja Leon pappa blev arg på bussen. Hmmm inte så bra med snabba känslor alltid.

Nåväl vi kommer i vart fall till affären, handlar lite klappar till Leon och självklart är allt julklappspapper slut i hela affären. Så också i hela Gallerian. Nåja, ingen fara, vi har faktiskt det hemma. För sånt här kan ju hända eller hur? Att allt papper i affären är slut alltså, så även i hela Gallerien. Jag menar det är ju inte så konstigt.

Hemma igen slår jag snabbt in klapparna och Leon väntar nu otåligt på att få öppna. På vägen hem ringde vi hans andra bägge bröder. De satt som bäst hoss farmor och farfar och åt julmat. Inte Mattis favorit precis men värst är nog ändå att vi inte träffas nu. Dock kommer vi i morgon och då blir det julafton nummer två. Hoppas bara att vi mår tillräckligt bra i morgon.

Nej, nu är det kalle anka en tradition för de flesta av oss. Men min favorit kommer lite senare. Karl-Bertil Jonssons Julafton. Ytterligare någon timme dit dock. Och betydligt bättre än alternativen på Tv2 (se förra inlägget).

Enbart god jul önskar jag oss alla.

Peter PC Carlsson
Kommentarer till Enbart

Postat av: Di

ajs..det var tråkigt att det blev så, men ibland är det bara att improvisera, tycker du gjort ditt bästa över just den situationen.. Barn, glömmer..Det kan vara en fördel om vuxna också kan göra det :) må så bra ni kan.
Kram på er!

2007-12-24 @ 19:44:32

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0