080404 Enbart Få

Enbart få är de jag ger tillträde, enbart få är de som får plats i mitt liv. Få, enbart få. Jag kan älska, älska många, men få är ni som får en plats i mitt liv. Att leva, att finnas med er runt om, med dig runt om. Jag vill det, jag önskar det även då jag ej ger svar. Att leva med dig runt om.


Mitt liv är i rutor, det är i kanter och enheter utmätt, jag lever nu. Jag lever meden ruta i min bok. Så kom, kom och boka. Fyll mitt liv, min dag med mening.


Hur ofta är det inte just tomt prat, utan innehåll som jag möter? Vad är jag, vem är jag och hur är jag? Vad vet jag om det? Det ska du svara på när jag svarar på vem jag vill vara.


Så vem vill jag vara? Vem är jag?


Ingen! En man i stora skor, en man som inte orkar, som inte längre vill. Enbart få är ni som läser, enbart få är ni som vill, som bryr sig. Enbart jag kan avgöra, enbart jag kn säga stopp, STOPP!. Stopp och sluta. Lev ditt liv, mitt liv just nu. Buga och bockar, tackar och gå vidare.


Tack, tack!

Enbart tack.


Peter PC Carlsson

P.S. Tack ska ni alla ha för er tidigare svar. Tack, enbart det, tack!
Bloggen är placerad geografiskt i Stockholm på Södermalm. http://bloggkartan.se/registrera/22023/soedermalm/
Kommentarer till Enbart

Postat av: babybelle

Min lycka har många namn
alla dem jag älskar,
håller i min famn

Min kärlek heter ljusårs färd
den fyller hela min värld
jag öser den över alla dem jag har kär

Min smärta väger flera ton så stor
den förtvivlan, hopplöshet
som i mitt hjärta bor

Min tid mäts av en fjärils flykt,
en älvas dans
- var finns Du någonstans

...utdrag ur "I vilka mått mäter du"? (babybelle)

Sätt inga gränser - kärleken är gränslös - ju mer man ger desto mer kommer tillbaka. Den kommer i så många förpackningar och förklädnader - men begränsa den inte! Öppna hjärtat, lev - älska! Man dör bara om man inte älskar. Vem vill vara levande död?

2008-04-04 @ 23:28:12

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0