080420 Enbart Queer

Enbart Queer, vem vill inte vara det, eller vem vill vara det? Queerteorin och andra må ta över begreppet men jag fortsätter att känna mig Queer, annorlunda, lite avvikande.

För egen del har jag inte i vuxenålder ansett det som negativt, tvärt om som något bra. Jag är Queer avvikande annorlunda. Visst kan det vara tungt att vara avvikande men det som är viktigt så väl för mig som de som idag kallar sig för Queer är nog att få rätten att vara just de människor de är. Jag vill leva och utvecklas för den jag är. Men jag har inte hört till. Min tillhörighet från var jag kom har inte räckt för att ge mig kraft att växa.

Att leva, att utvecklas till den man kan bli är en kraft som kan hämmas, som kan få spelrum. Får jag vara Queer, Queer i ett sammanhang av Qeers? Jag hoppas och vill tro det. Att jag får vara avvikande, vara den jag vill vara i alla sammanhang som jag finns. Jag vill ta intryck, vill ta del och lära mig mer av allt som möter mig. Men jag vill också förbihålla mig rätten att vara den jag är, den jag vill vara.

Så låt oss alla vara Queer. Enbart de vi vill vara.

Peter PC Carlsson
Kommentarer till Enbart

Postat av: Nina på Johangården

Egentligen är vi ju alla avvikande - queer. För ingen är ju en exakt avbild av någon annan.

Det vi bör vara bäst på är att vara oss själva - inte spela någon annan - som så många gör.

Ha en bra dag!

2008-04-22 @ 09:09:02
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Postat av: vindensmelodi

:-) Håller med,,, vad är det som är normalt??? Jag vet inte om jag vill vara "normal"

2008-04-24 @ 20:24:50
URL: http://vindensmelodi.blogg.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0