080825 Enbart Hedrad

Enbart hedrad känner jag mig. Har fått två nomineringar idag och en utmaning.
Visst är det kul att fler och fler läser det jag skriver och dessutom tycker om det. Jag börjar med de bägge nomineringarna och avslutar med utmaningen.

Nominerad webblogg

Jag tackar Mariasbetraktelser för hennes nominering och inte minst för hennes enormt smickrande motivering "Enormt välskrivna texter. Aldrig rädd för att ge sig an något ämne utan sticker ut hakan gång på gång." 
Denna motivering betyder riktigt mycket för min del. Jag blir glad för att andra tycker att jag skriver bra (har författardrömmar:-). Men också att jag sticker ut hakan och därmed provocerar. Tack Maria, tack!

I love your blog

Vindens melodi har nominerat mig med ytterligare en utmärkelse. Har tidigare fått en av Vindens melodi. Jag kännermig hedrad, tack!

Hildazheaven utmanar mig slutligen i att berätta om mellan fem till sju underliga saker om mig själv!

1. Hmmm, och det på en blogg där alla kan läsa! Ja, bild har jag lagt ut, skriver mitt fullständiga namn och även smeknamn. Bara det är väll en punkt som är underlig i bloggvärlden.

2. Jag väger nog i genomsnytt nästan tre gånger vad de flesta bloggare väger ;-) Jo jag tänker såhär, de flesta som bloggar är tjejer och ganska unga, nästan alla skriver om mode och lär inte direkt vara överviktiga. Jag är inte så modeintresserad, jag är man och både lång och grov, så mina 110 kg ger ett snitt på knappt 40 kg på de skrivande bloggarna.... Hmmm min tes håller nog inte riktigt.

3. Jag har ett musiköra. Kan snabbt höra när något låter fel, när någon sjunger falskt. Men jag är en katastrof om jag själv skall sjunga.

4.  Jag har nästan aldrig känt att jag har hört till! (Mer om det i egna inlägg längre fram kanske)

5. Jag har namngett alla mina fyra barn till Max som första namn, dock är det inte tilltalsnamn.


Peter PC Carlsson

Inlägget är pingat på Intressant.

Läs gärna ett kul inlägg Enbart noshörningspartiet
Ytterligare ett kul inlägg, Enbart Pingvin
Kommentarer till Enbart

Postat av: Nina

Jag har inte talat om mitt efternamn... men folk hittar mig ändå. Det är underligt tycker jag. Letar till och med reda på mitt telefonnummer.



Det enda jag sagt någon gång är att det är ett mycket känt efternamn.



Fast jag har inte råkat ut för människor som vill mig illa. Det har alla varit trevliga typer... :)

2008-08-26 @ 00:00:13
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Postat av: Di

jo,du finns med på min runda och säger som du..inte alltid jag kommenterar :) ha en fin dag...du och jag ligger i samma "viktliga" ;) dock är jag ett par cm kortare..så borde innebära att min blogg är tyngre :) haha...kram kram

2008-08-26 @ 08:11:49
URL: http://diqueen.blogg.se/

Postat av: Hilda

Grattis till nomineringarna!!! Det är alltid kul att få respons för det man gör och dessutom tycker är kul.



Apropå det där med vikten; Jag tror att jag höjer snittet något, jag är nog ungefär "två" modebloggare tung!



Ha en härlig dag!

2008-08-26 @ 08:20:25
URL: http://hildazheaven.blogspot.com

Postat av: Fia

Hahahaha....det är nog ödet =)

2008-08-26 @ 10:11:40
URL: http://sofsan.blogg.se/

Postat av: Erica

Jaa han är verkligen vrålsnuskig i den filmen :) Men jag gillar den, såg klart hela igår :) tre hela timmar framför tvn :)

2008-08-26 @ 10:14:54
URL: http://ericagrimberg.blogg.se/

Postat av: vindensmelodi

Ja, du är värd nomineringar,,,jag älskar dina texter :-)

Jag är ju då helt anonym ;-) Ingen bild, inget namn,,,men kanske gör man ett avslöjande någon gång längre fram :-))



2008-08-26 @ 10:16:21
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0