081226 Enbart Kultur

Enbart kultur kan vi njuta av, ta del av. Ibland förfasas vi, ibland förundras vi. Musik som gör oss rörda, filmer som får oss att ryckas med, målningar som vi försöker att förstå och böcker, ja böcker vi kan koppla av eller leva oss in med.


Idag är vi många som läser med hjälp av talböcker. När vi kör bil, medan vi ligger och vilar, medan vi handlar och kanske också medan vi jobbar. Det krävs en bra uppläsare och naturligtvis en bra bok för att kunna ryckas med. Men tänk vd många tillfällen det är då vi kan läsa om vi får boken uppläst för oss. Tråkiga resor med kollektivtrafiken, uppfriskande promenader och inte minst när vi sitter framför tv:n på kvällen. Det är ju ändå sällan som vi vill se, vi vill bara koppla av.


Biblioteket har flera böcker utlagda som går att ladda ner via nätet för att inte tala om hur många böcker som finns att få tag i via PiratBay och andra delningssidor. Kopiera ner och sänd en tia till författaren.


Själv skall jag sätta mig framför tv:n nu med en god bok.

Peter PC Carlsson

Intressant?
Sprid på alla sätt du kan för att nå målet för Sveriges största blogginsamling för barncancerfonden.
För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna och cancern skall bekämpas! 

Kommentarer till Enbart

Postat av: Alina

Ha en trevlig kväll! :)

2008-12-26 @ 21:23:44
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Postat av: Vida

Och sen har vi sommar och numera även vinter i P1 som är mina favoriter :)



Du har nåt att hämta hos mig förresten.



/Liv

2008-12-26 @ 23:09:10
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Postat av: Skogshuldran Titti

Får generat avslöja att jag har lite svårt för det där med talböcker... somnar nämligen lite för lätt när jag stänger ute resten av världen!

Läser just nu en pocket som jag fyndade på Bokmässan i höstas: Över Näktergalens golv. Vackert skriven. Och spännande!

2008-12-27 @ 10:49:10
URL: http://skogshuldran.bloggagratis.se

Postat av: Gisan

Mycket kultur i form av böcker delades mellan alla vuxna på julafton :-) Kramar...

2008-12-28 @ 13:01:14
URL: http://gisans.blogspot.com

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0