080618 Enbart Sverigedemokrater


Enbart Sverigedemokrater (SD) verkar bevaka min lilla blogg om känslor. Jag har inget emot det. Jag säger och skriver enbart det jag kan stå för. Men efter varje gång jag har skrivit något om sverigedemokraterna så har min statistik stigit på min blogg.


Det är inte alltid lätt att vara liberal, att tro på varje individs rätt att forma sin framtid, sitt liv. Det inbegriper ju även personer som bär åsikter jag verkligen inte kan dela. Men Även Sverigedemokraterna har rätt att ha och bära sin rädsla för det främmande.


Jag försvarar deras rätt att ha det och jag motsätter mig den lag som ikväll röstats igenom som riskerar att åsiktsregistrera bl.a. Sverigedemokraterna. FRA-lagen hör möjligen hemma i diktatoriska samhällen eller i romaner skrivna 1948 av George Orwell.


Bodström tog initiativ till lagen som borgarna inte gillade och tog fram en egen variant. Nu är det omvända roller. Men grundprincipen är den samma. Individers integritet riskerar, eller kommer att kränkas.


Grunden är USA:s antiteroristlagar. Lagar som USA kommer att se överoavsett om det kommer att bli Obama eller McCain. Nu inför vi en lag som för varje liberal måste vara problematisk.


Ibland när jag skriver utifrån min liberala grundsyn så får jag ofta reaktioner från SD. I diskussioner med vänner, bekanta och arbetskamrater så brukar jag framhålla att hotet mot demokratin och främlingsfientligheten kommer inte från extrema grupper som SD. Det värsta hotet är "hembygdsfassisterna" de som finns i alla politiska tillhörigheter. "Vi säger det folk tänker!" Skriver SD. Så många tankar som jag är glad att ingen yppa. Än mindre vill jag att någon gör politik av mina tankar.


Nej det finns alltid ett mörker inom oss och det gäller för var och en av oss att göra oss fria och kunna bekämpa vår rädsla och våra fördomar.


Var och en av oss som lever och bor i Sverige (oavsett om vi är flyktingar eller födda här) har ett ansvar att ordna våra liv så att vi kan stå för vår egen försörjning. Men lika väl som jag önskar mina barn möjligheten och rätten att flytta vart de vill i världen så anser jag att vi bör agera på samma vis. Grunden borde vara att inte ligga samhället till last, dvs att vi ordnar vår egen försörjning. Det bör vara en huvudprincip. Detta oavsett om du är flykting eller särskilt om du är invandrare (vilket vi har mycket få av).


Sverige kommer att ha ett stort behov av arbetskraft inom mycket kort tid. Bara det är en anledning att tänka lite och vara klok och öppna våra gränser.


Det är lätt att styras av rädsla och det är just rädsla som är ett viktigt drivmedel för SD. Skapa rädsla, se till att peka på nackdelar och hot med flyktingar. Visst det finns massor av problem med att ta emot fler personer som skall bo i vårt land. Problemen är olika beroende på var de kommer ifrån och från vilken bakgrund.


Jag anser att Sveriges linje (som jag pratat med Tobias Billström, vår migrationsminister, om) borde vara att underlätta de nyanländas rätt att skaffa sig en egen försörjning. Egentligen anser jag att vi borde gå längre. Kräv egen försörjning efter si och så lång tid. Men framförallt utkräv ansvar och befogenheter att styra sitt eget liv.


Enbart fler

Peter PC Carlsson

Kolla Intressant.se

Kommentarer till Enbart

Postat av: Nina

Tänker då definitivt inte som SD. Förstår inte att de är så rädda... för det är väl rädsla som ligger bakom mycket av deras teorier?

2008-06-19 @ 08:18:44
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Postat av: vindensmelodi

Glad midsommar på dig ;-)

2008-06-19 @ 14:27:36
URL: http://vindesmelodi.blogg.se/

Postat av: Tobias Lindgren

"Det är inte alltid lätt att vara liberal, att tro på varje individs rätt att forma sin framtid, sitt liv. Det inbegriper ju även personer som bär åsikter jag verkligen inte kan dela. Men Även Sverigedemokraterna har rätt att ha och bära sin rädsla för det främmande."



Är det "rädsla för det främmande" att vilja återgå till den assimileringspolitik som Sverige förde fram till 1975 samt sätta stopp för massinvandringen och islamiseringen?



"Ibland när jag skriver utifrån min liberala grundsyn så får jag ofta reaktioner från SD. I diskussioner med vänner, bekanta och arbetskamrater så brukar jag framhålla att hotet mot demokratin och främlingsfientligheten kommer inte från extrema grupper som SD."



Jag antar och hoppas att dina vänner, bekanta och arbetskamrater då skrattar dig i ansiktet eftersom Sverigedemokraterna inte "hotar" demokratin utan tvärtom vill återställa den, inte är "främlingsfientliga" utan är kritiska till den förda invandringspolitiken, det vill säga invandringskritiska, och inte är någon "extrem" "grupp" utan ett fredligt, lagligt, parlamentariskt, demokratiskt, antinazistiskt, antifascistiskt, antirasistiskt, icke-extremt, värdekonservativt, invandringskritiskt, kulturnationalistiskt politiskt mittenparti, vars invandringspolitik är exempelvis mjukare än de danska socialdemokraternas.



"Sverige kommer att ha ett stort behov av arbetskraft inom mycket kort tid. Bara det är en anledning att tänka lite och vara klok och öppna våra gränser."



Nej, det stämmer inte samhällsekonomiskt. Det är en myt som har skapats av galna 1968-liberaler som du som vill öppna upp för ÄNNU mer massinvandring från tredje världen och kolonisera Sverige ännu mer. Till och med Tobias Billström har erkänt i en artikel i Realtid att alliansen har helt andra skäl till sin "arbetskraftsinvandring" än samhällsekonomiska, vilket får tolkas främst som lönedumpning och förgörandet av allt svenskt. Du vill ha en fri invandring av människor som Sverige inte behöver och människor som Sverige kan hjälp mycket effektivare på plats i deras hemländer.



För övrigt är det lustigt att du nämner "flyktingar" eftersom riktiga flyktingar utgör cirka fem (5) procent av massinvandringen till Sverige. Och riktiga flyktingar värnar sd just. Sd vill att Sverige ska ta emot konventions- och kvotflyktingar.

2008-06-19 @ 19:54:12

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0