090216 Enbart Anfader

Enbart anfader är ett gammalt ord och anses vara den äldsta kända i en släkt. Det måste ju betyda Adam och Eva då, om man är kristen. Men om man delar upp det lite så undrar jag om det inte är så att min äldsta vän just sett till att bli anfader. Om man tar med sig sina gener och lämnar landet, finner en partner av ett annat ursprung och bildar familj bör han ju vara anfader till en helt ny släkt. I detta fallet en släkt mellan Sverige och Ryssland.


Jag var tidig med att skaffa mitt första barn, var bara 21 och skulle snart fylla 22. Precis som min äldste son idag. Roger var hela tiden en extra pappa för mina tre första barn. Han fanns där, lekte, och skojade. Redan då syntes det hur han längtade efter barn. Nu har det gått 22 år, vi har blivit dubbelt så gamla och jag skulle inte kunna glädja mig mycket mer för ett eget barn än jag gör för att Roger och Irina nu har blivit föräldrar.


En liten ryska är född, stor som den ryska björnen och som min vän. Jag vill genast börja leta biljetter för att åka över och krama ert lilla barn. Roger, jag älskar dig just så som man bara kan älska en gammal vän. Vad du än säger gör jag det, vad du än vill så gör jag det, bara du ber mig.


Vår vänskap har hållit genom många strapatser, många konflikter och har fört oss allt närmare varandra. När jag dör behöver jag bara en enda kistbärare och det är du. Du är stor nog att kasta upp mig på ryggen och sedan slänga ner mig i jorden :-) Vad vore mitt liv utan den djupa vänskap som vi har? Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, utan att jag tänker på mina barn oavsett var i världen de är. Avstånd spelar roll. Men avstånd svetsar oss också samman.


Jag hoppas att vi för evigt är sammansvetsade, att vi för evigt kommer att följas åt. Du är nu anfader till en ny släkt. En släkt mellan Johansson och Karishova. Redan längtar jag efter att få känna doften av er förening, känna det lena babyhåret killa min näsa. En förening av kärlek som blir till liv, en förening av kulturer som kommer att göra ert lilla barn tre-språkigt, svenska, ryska och engelska.


Dags för mig att söka visum, leta biljetter och komma över och visa hur man byter blöjor.
Kram min vän, Kram!

Rösta på månadens blogg i rutan till vänster på första sidan!

Peter PC Carlsson


För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?
bloggkoll


Ursäkta jag orkar ej svara er just nu!

Kommentarer till Enbart

Postat av: Lena

Halloj,

Se till att sätt fart under galoscherna så att du kommer över till din vän och hans familj. Nu är det dags för dig att leka med hans barn.

Kramis Lena

2009-02-16 @ 19:52:17
URL: http://aforia.blogspot.com

Postat av: Vida

Låter som om den där skurtrasan behöver tvättas och läggas på tork för att sen vila lite.. så strunta i svabbningen om du kan, nån annan kanske kan göra det...



Var rädd om dig!



Liv

2009-02-16 @ 19:59:15
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com

Postat av: peter pc carlsson

Kan bara säga att efter att ha pratat ett långt samtal med min vän vill jag vara i Moskva NU!

2009-02-16 @ 20:35:40
URL: http://enbart.blogg.se/

Postat av: Skogshuldran Titti

Vilken fin beskrivning av din vän!

När du kommer till Moskva får du hälsa och gratulera från alla oss som läser och kommenterar i din blogg!

(tack för din kommentar hos mig förut)

2009-02-16 @ 20:48:41
URL: http://skogshuldran.bloggagratis.se

Postat av: m00ns

Kikade in från annarkias blogg.

Var inte riktigt det du skriver om jag väntat mig men alltid skoj och bli överraskad.



mvh

2009-02-16 @ 21:20:56
URL: http://m00nster.blogspot.com/

Postat av: Bitte

Härligt med sådan vänskap. Jag har själv en klasskompis som flyttade till Visingsö (Från Skåne)när vi skulle börja klass 9 och alla även vi trodde att vår vänskap var förbi. Vi har hållit kontakten hela tiden och vi födde barn ganska så lika och nu är barnen stora och nu är det ganska enkelt igentligen att åka ca 30 mil. Datorn har gjort det enklare för oss att prata än breven som vi skickade i början.

Jag minns vilket ståhej det var med barna i bilen och de 30 milen kändes som evigheter men vi stod ut och träffades mins 1 gång om året. Inte så längesen de var här så i sommar kommer vi nog att åka dit.

2009-02-17 @ 10:18:34
URL: http://bitteohl.blogg.se/

Postat av: tess

Tittar förbi... ha en skön tisdag. //Tess

2009-02-17 @ 13:29:45
URL: http://tess701.blogg.se/

Postat av: Mikaela

Härligt! Ha det gott in Russia!

2009-02-17 @ 16:25:25
URL: http://forfattarn.blogspot.com

Postat av: Mamma Melissa

Åh! Så skönt att det gick bra! Och jag håller nog faktiskt med om anfader-resonemanget -intressant tanke!



Och avstånd... ja, jag vill tro att det stärker.

2009-02-17 @ 22:31:52
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Postat av: Häxmamman i Jämtland

Smyger mig in till dig innan jag ska ta min sömnmedicin, säger God Natt och önskar goda drömmar tills morgondagen solstrålar tittar in i ditt fönster...



Önskar gärna en åsikt av dig i mitt inlägg http://stickmonster.bloggagratis.se/2009/02/17/1402320-abort/



Kram och God Natt

2009-02-17 @ 23:00:16
URL: http://stickmonster.bloggagratis.se/

Postat av: Häxmamman i Jämtland

Vilket härligt blogginlägg (som vanligt tycker jag om din blogg) men jag vet precis hur din vänskap känns.



Nu är det snart 1 år sedan min bästa, bästa bästa (kan skriva hur många ggr som helst bästa) dog p.g.a pulsåderbrock i hjärnan.



Jag kunde prata om allt och då var det allt, vi kunde ha heta diskussioner, hon kunde gå hem till sitt hus (huset bredvid) komma tillbaka och vi var vänner...



Jag saknar henne så, men det vet hon, jag talade verkligen om för henne hur mycket jag älskade henne som vän...



Så se till nu och kom iväg till din vän och visa din blöjbytesteknik, snusa på bebis Mmmmm OCH framförallt tala om för han hur mycket du älskar han som vän, Ok kanske du gjort det men man kan aldrig ge och få för mycket uppskattning och kärlek/Kram

2009-02-18 @ 18:49:27
URL: http://stickmonster.bloggagratis.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0