090625 Enbart Hud

Enbart hud, bar hud, naken hud, solbränd och len hud som blottas. Tänk hur vi lever i små kokonger stora delar av året. Så kommer värmen, solen leker genom träden och vinden blir till en ljummen bris. Då faller täckena, då faller det dun som dolt våra kroppar. Under den vintertunga skruden fanns både en brud och en brudgum.


Så står vi där nästintill nakna inför den mäktiga solen, vi står där och låter våra kroppar smekas gyllene bruna. "Vem var det som sa att vi skulle behålla den vita rasen ren?" Korkat.


Faktum är att det är nästintill trafikfarligt att se alla dessa vackra kroppar träda fram. Jag vrider mitt huvud, jag snurrar min hals för att se, för att njuta och för att förundras över den skönhet som dolts i månad efter månad.


Så sjung om den ljuva sommartid, sjung, se och njut. Ändå kan jag känna ett stygn av bisterhet, av sorg och förargelse. Det är inte alla som är fria att klä sig i de kläder de vill, eller ens i de kläder som är lämpliga för klimatet. Nunnor vandrar runt i huvudduk och döljer sina kroppar i svarta fotsida dräkter. En och annan katolsk präst förnekar sina drifter och får be några extra pater noster efter sina självbefläckelse. Munkarna har tagit tagelskjortan på och ägnar sig åt bön och att brygga öl.


I moskéerna bugar männen djupt mot Mecka med bara fötter, medan kvinnorna är dolda i såväl andra rum som under slöjor och burka.


Religionen formar oss alla, det är normer vi skall följa, det är ok vi skall bära, det är regler vi skall efterleva och det är profeter och lärljungar vi skall dyrka. Förnekelse. Vad annat är det än just förnekelse? Vi förnekar vår lust och vår längtan. När männen inte klarar av sin kåthet kräver de att kvinnorna döljer sina vackra kroppar från topp till tå. Visst är det någons tro, men det är också min uppfattning att det är löjeväckande.


Det är förakt för alla gudars skapelse, människokroppen. Hade någon gud velat se den för evigt dold hade vi fötts med päls eller täckta av fjädrar. Men vi föds och lever nakna. Vi kan leva ut vår lust och vår längtan efter sexuell samvaro eller vi kan förneka den bakom avhållsamhet, dukar, burkor, sjalar, kippor eller för den delen aldrig så många böner om möjligheten att motstå frestelser.


Vi har själva skapat våra regler, vi har själva satt våra begränsningar, vi har själva satt upp förbuden och vi väljer själva vilka vi vill leva efter. Vart samhälle präglar just vår uppfattning. Var tid ger just sin syn på vad som är och vad som inte är okey. Men ingen gud har skapat oss med päls eller fjädrar.


Det är vi, inte någon gud, som sätter våra begränsningar, som säger vad vi skall bära och varför vi skall bära det. Det må vara en nunna, det må vara en burka, det må vara en naken eremit eller vem du vill. Det är enbart vi, vi människor som sätter upp regler, som sätter upp gränser. Var och en av oss avgör vad just vi vill följa, hur just vi vill leva.

Rösta på månadens blogg i rutan till vänster på första sidan!

Peter PC Carlsson

För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?

Kommentarer till Enbart

Postat av: helen

Du skrivet fint, öppet och ärligt :)

2009-06-25 @ 22:51:27
URL: http://www.gussilago.bloggagratis.se

Postat av: stella sweden

Precis! Rätt rutet! (felstavat säkert men jag skriver som jag pratar ibland)

2009-06-25 @ 23:16:39
URL: http://enlitenj-ablogg.blogspot.com/

Postat av: Malin

Visst har du rätt i det du säger, man jag har inga krav på mig, skriver bara när jag får lust!!! Önskar dig en fin dag kramiz M

2009-06-28 @ 10:51:29
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Postat av: Anders

Väl skrivet!

God sommar!

2009-06-28 @ 23:31:01
URL: http://www.anderslandscape.blogspot.com

Postat av: Tjoho

Du hade säkert skrivit lika engagerat om det var gubbar som dolde sig i "sjalar och burkor".

"Faktum är att det är nästintill trafikfarligt att se alla dessa vackra kroppar träda fram. Jag vrider mitt huvud, jag snurrar min hals för att se, för att njuta och för att förundras över den skönhet som dolts i månad efter månad".

VILKA kroppar?

Du lindar in dina meningar i nästan sakral atmosfär, men du är inget annat än en kåt gubbe som får det att pirra i baquetten av halvnakna gymnasiebrudar.

Äckel.

2009-08-17 @ 18:40:51

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0