090502 Enbart Panorama

Enbart panorama från min lägenhet är vad jag utnyttjar idag. Somnade igår med ett hjärta som slår fel och vaknade med samma problem. Så när jag reser mig upp får jag ett svimningsanfall och det gäller att snabbt greppa tag i något för att inte falla.


Så det vackra vädret till trotts sitter jag inne och nyttjar de stora panoramafönstren. Utanför lyser solen och jag ser hur barn leker och vuxna sträcker sig mot solen. Hela parken är fylld av japanska körsbärsträd i fullaste blom. Inget dåligt panorama fönster även om det varit bra mycket skönare att kunna vara ute och njuta av solen.
















 



Jag är ganska van numera, vissa dagar så flippar det loss, går på högvarv och sedan ner i någon märklig sambatakt för att dra upp på speed igen. Varför? Tja, jag vet inte. Troligen sviterna av stress för närmare tio år sedan. Kommande vecka så är det utredning som gäller, ett dygns EKG har jag gjort tidigare och nu är det dags för en veckas EKG. Kanske hittar man något fel, kanske inte. Tills vidare så lever jag med att jag vissa dagar bara kan sitta och kolla genom mitt panoramafönster. Det är vackert så.


Ibland är det bra att inte kunna göra så mycket, det ger tid att tänka och reflektera över vad som är viktigt, vad jag vill och hur jag vill. Fast det är klart, då kommer jag ju också på att jag inte vill ha det så som jag har det nu, skulle hellre vilja att mitt hjärta slog mer normalt. Att det tillät mig att leva ett mer normalt liv. Tror nog att det kommer att bli så. Faktum är att jag inte vill prata om hur jag mår, så det blir mer undantagsinlägg som handlar om mig och mitt mående. Det är ju inget som hjälper att gnälla över.


Men nu vet ni, jag har ett hjärta som slår konstigt och antagligen har jag en skada till följd av stress. Något som det går att lära sig att leva med. Det är vad jag gjort, lärt mig att leva med.


Nominera till Månadens blogg
Peter PC Carlsson

Läs gärna om Tim Ahlgren.
För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?

Kommentarer till Enbart

Postat av: Anna

Ja du, den där stressen kan ställa till det ordentligt, på många olika sätt... :(

Och det ÄR svårt att "lära sej leva med" och vissa saker ska man ju, som sagt, inte heller acceptera... :)

Jag förstår inte varför du ser det som att gnälla, när du "informerar" om dej och ditt... :)

För vem vet, genom att du yttrar orden, genom att dela med dej av dina upplevelser och erfarenheter på det sätt som du kan förlika dej med, så kanske dom hjälper någon annan att komma till insikt... Hoppas din dag blir bra, trots omständigheterna, för utsikten gick ju knappast att klaga på... :)

2009-05-02 @ 14:50:55
URL: http://miranna.blogg.se/

Postat av: Skogshuldran Titti

Du är en mycket klok och trygg människa, Peter!

Och det är säkert till stor hjälp för att få ordning på ditt bråkiga hjärta.

Eftersom du inte kan ut och röra på dig just nu, så lovar jag att springa lite åt dig på orienteringen imorgon!

Den går av stapeln på Kållandsö utan för Lidköping. Där är också mycket vackert.

Jag önskar dig en skön lördagskväll!

2009-05-02 @ 17:36:35
URL: http://skogshuldran.bloggagratis.se

Postat av: Gisan

Usch så obehagligt! Det är inte roligt när hjärtat krånglar. Det är ju på något sätt som om allt stannar upp då. Hoppas att de hittar något som de lätt åtgärdar. Kramar...

2009-05-02 @ 17:44:31
URL: http://gisans.blogspot.com

Postat av: helen

Alla tankar är välkomna tycker jag.....och jag tycker inte att du gnäller. I såna fall ska du låta bli o läsa min blogg för där gnälls det så det står härliga till :).....men det är ju så ibland mår man bra och ibland mår man dåligt.

Jag skulle vara jätteglad om jag kunde få vara glad och utan problem alltid men hur mycket skulle jag lära mig om livet då?

Nä jag tror allt att det behövs lite "gnäll" ibland och som Miranna skrev det kanske hjälpte nån att läsa detta. Det finns kanske nån som har ett hjärta som rusar som ditt men inte vet att det faktiskt kan ha uppkommit av stress.

Massa kramar till dig och ditt snabba hjärta

2009-05-02 @ 21:48:47
URL: http://gussilago.bloggagratis.se

Postat av: Anna

Ja, visst är den!

För mej är den både hopp och förtvivlan, glädje och sorg i ett... :)

Utmärkelsen har du väl förtjänat och jag är glad att du blev glad! :)

Ta väl hand om dej och väl mött i texten!

Kram

2009-05-02 @ 21:58:57
URL: http://miranna.blogg.se/

Postat av: Ulrika

Det är viktigt att få gnälla ibland, att få säga högt vad som felas. Sen är det en annan sak om man låter det ta över vardagen, och det gör du ju verkligen inte. Har suttit och läst en massa här hos dig och du verkar vara en kille med otrolig insikt, som säkert kan hjälpa dig i ditt elände.



Hit kommer jag tillbaka!

Ha en härlig söndag!

2009-05-03 @ 09:08:35
URL: http://ulrikasyr.bloggagratis.se/

Postat av: Siw

Ja det där är inte roligt, hoppas du får hjälp att bli bättre i hjärtrytmen.

Mycket vacker bild, här är det inte så mycket som blommar ännu men snart så.

Kram

2009-05-03 @ 14:49:57
URL: http://yllegarnets.blogg.se/

Postat av: Anonym

stress kan visa sig på många sätt, det är viktigt att lyssna på kroppen och ta det lugnare...och att uttrycka hur man mår är inte att gnälla eller hur? Ha de bra och ta de lugnt.

2009-05-03 @ 18:57:56
URL: http://opportunityoflife.blogg.se/

Postat av: Malin

Jaa stressen mär verkligen lömsk!! Skönt att detta kollas upp ordentligt i alla fall! Kramiz M

2009-05-03 @ 20:00:22
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Postat av: Di

Härlig bild, och du får försöka ta hand om dig, det finns bara en av dig och det är du! Varma kramar

2009-05-03 @ 20:48:13
URL: http://diqueen.blogg.se/

Postat av: Lena

Halloj vännen,

Länge sedan jag skrev något hos dig. Men det har liksom varit fullt upp. Har inte riktigt hunnit med. Du får verkligen ta hand om dig. För det finns ju bara en som du. Jag hoppas att det lugnar ner sig och att du kan få hjälp mot stresshjärtat.

Kramis

2009-05-03 @ 21:28:48
URL: http://aforia.blogspot.com

Postat av: Vida

Härlig vy men var rädd om hjärtat ditt!

2009-05-04 @ 16:53:39
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Postat av: tjoho

Du är verkligen en fjantig, patetisk "enbart tönt". Du borde veta bättre, du har ju ändå vart med några år..

2009-08-31 @ 17:21:52

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0