101231 Enbart Slut

Enbart slut, allt har ett slut. Så även tiden, eller åtminstone det år vi mäter tiden med. Nu är slutet nära och aldrig för på året äts så mycket filer som just ikväll. Snön faller tungt utanför mitt fönster och jag kan inte låta bli att tänka på de som varken får njuta en filé eller av att se snön faller från ett varmt rum.

Året vi lägger bakom oss är 2010 och gömda i snön finns det gott om uteliggare. Personer som skulle kunnat vara du, som skulle kunnat vara jag. Det är så lätt för oss att tänka att de har sig själva att skylla, att de är skuld till sin egen plåga. Det är lätt och det är bekvämt. Men ett samhälle skall bedömas efter hur det hanterar sina svagaste och mest utsatta.
Jag vill varken se min vän, min far, min son eller mina kompisar behöva tigga och be för ett rum i värmen. Ingen vill det. Ändå är det en reallitet för allt för många. Likt Arne Anka säger jag att idag orkar jag varken vara rolig eller spirituell. Det finns allt för mycket att vara bedrövad över. Det kan vara att uteliggare skall behöva existera, att religiösa fanatiker anser sig ha rätt att spränga sig själva och andra i luften, att Sverigedemokraterna tagit sig in i delar av folksjälen och även in i riksdagen.
Jag är ledsen kära läsare men just ikväll hoppas jag verkligen att mycket av den skit som finns i världen lägger sig ner och dör tillsammans med det gamla året 2010. Jag hoppas och tror på ett bättre år 2011.
Gott slut på er alla och framför allt gott nytt år!!!
Peter PC Carlsson


För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen Intressant?

 

Kommentarer till Enbart

Postat av: Titti (f.d SkogsHuldran)

God fortsättning på det nya året!

Må det bli både bättre, starkare och vackrare än det förra!

2011-01-03 @ 19:31:24

Postat av: annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

2011-02-23 @ 16:03:30
URL: http://annsoh.blogg.se/

Postat av: Rumah Dijual

After examining a few of the blog posts in your web site now, and I actually like your way of blogging.


Postat av: Pakaian Muslim Modern

This will be a person that is useful blogs Weve ever arrive across about this subject. Basically Fantastic.


Postat av: Jual Beli Mobil Bekas

I am not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my trouble.


Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0