100308 Enbart Tölp

Enbart en tölp som jag kan se till att organisera fester där man dricker sprit med hjälm. Jo det är sant. För många år sedan ordnade jag fester långt ut på landet. Festerna var nästan alltid vid stora högtider som midsommar och nyårsafton.

Vi hade en timmerkåk och i den var det fest. Den sociala kontrollen var hård och ingen serverades om den onyktre eller fulla bartendern bedömde att det var nog. Men här kunde man få drycker som ingen annan stans.

Visst, alla känner till Tequila slammer. Det är hälften av Tequila i glaset, hälften fruktsoda eller Trocadero. Sedan bankades det hårt i bordet varpå allt sveptes innan det slutade skumma. Det brukade killa gott i näsan. En vanlig dryck på många barer. Men vi gjorde varianter.

Tequila headbanger var en lite mer rå variant. Där fick man en hockeyhjälm på huvudet. Sedan fick man en snapps med Tequila, en med Fruktsoda/Trocadero. När bägge dryckerna var i munnen så tog bartendern den stackars oskylldige drickaren bakom nacken med sin ena hand och drog huvudet ner i bänken så att det smällde. Hjälmen var ett skydd för hjärnskakning, men det var näst intill säkert att man fick drycken i näsan...

Galet, ja helt klart. Barnsligt, absolut. Men det var så vi gjorde och det lockade massor av skratt. Samt en del ofrivilliga nässköljningar.

Men den mest idiotiska iden var ändå Tequila layback. Här kom vi på att på att det gick att få en slammer även genom att iförd hjälm luta sig bak över bardisken och gapa med slutna ögon. Därefter tog bartendern en flaska Tequila och en flaska Fruktsoda/Trocadero och hälde till den tidigare så glade beställaren slöt sin mun. Om det var en van Tequiladrickare kunde man göra en slammer genom att banka dennes hjälmförsedda bakhuvud i bardisken.

Ofta resulterade just denna slammer i en helt ofrivillig nässköljning. Just kombinationen av Teguila och Trocadero som far genom näsan i väldig fart är kanske inte det man önskar sig mest vare sig man är på krogen eller drömmer en mardröm. Ändå var det ett vanligt resultat.

Så vad kan man säga, vi är töntar. Åtminstonne är jag det. Nog är det bra med åtminstonne en dag om året då det är kvinnodag. För faktum var att det var nog färre kvinnor än det är i bolagsstryelserna som ville pröva våra galna drinkar. Och vet ni vad, det fanns inte en jävel som ropade efter kvotering. Galenskaper skall man behålla för sig själv, varken delta i eller dela på Facebook eller en blogg.

Peter PC Carlsson

För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?

Kommentarer till Enbart

Postat av: Leina

Rött vin i näsan är ingen hit... Tequila o fruktsoda måste vara...... Rensande....

2010-03-21 @ 21:53:48
URL: http://leinas2.blogspot.com

Postat av: Lena

Hej vännen,



Var ett tag sedan jag kikade in. Har haft lite mycket kring mig.

Tönt eller inte så verkar ni haft kul. Så vad spelar det för roll då? Njut och lev oavsett tokerier. Pys i näsan har vi nog alla haft någon gång.

Kramis

2010-03-28 @ 16:08:10
URL: http://aforia.blogspot.com

Postat av: Sänk för miljön!

Vi håller på att driva en kampanj för att sänka SL:s skyhöga priser, för miljöns skull. Vi skulle uppskatta ditt stöd, kram.



http://sankformiljon.blogg.se

2010-04-01 @ 10:05:30
URL: http://sankformiljon.blogg.se/

Postat av: Titti (f.d SkogsHuldran)

Ha-ha! Ja alla har vi varit unga och helgalna.

Vi blandade "Geting" i dunk, det räckte inte med ett glas bara...

Numera förmår jag inte känna lukten av denna sötsliskiga drink utan att få kväljningar.



Glad Påsk-kram!!

2010-04-03 @ 16:28:13

Postat av: Sanna

Är varken ett fan av SD eller cancer=( Så jag håller fullständigt med dig!

//Ny läsare=)

2010-04-08 @ 18:41:04

Postat av: Anna

Haha!

När jag började läsa, så tänkte jag: Vilket trams!!

VEM vill utsätta sej själv för något sån't..??

(Fast jag är ju inte HELT bakom flötet, för jag har ju ett förflutet som bartender, men då i Florida och där var det andra tokigheter som gällde...)

Men nu fattar jag... Jag är ju TJEJ... asg



Det var ett tag sedan...

Hoppas allt är bra med dej?!

2010-04-14 @ 21:50:37
URL: http://miranna.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0