121202 Enbart livet en paus

Livet är en paus

 

En paus eller en passus mellan födsel och död. Det är upp till oss att välja, att själva avgöra vad vi vill med våra liv. Gör vi inget med vårt liv blir det enbart en paus innan vi dör. Ingen annan än just jag kan orkestrera mitt liv så som jag vill ha det. Andra kommer att försöka och om jag låter det ske så är jag snart en tyst liten stämma i någon annans kör. Men det är faktiskt bara jag som avgör om det är så det skall bli, om det är ok eller inte.

 

Mitt liv är mitt så länge jag lever det och styr det själv, men det kan så lätt tas över och så sitter jag fast i ett inrutat mönster mellan vardagarnas jobb, familjens krav och vänners önskan. Dagarna rullar på och meningen tycks vara att få ekonomin att gå ihop.

 

Det var ju inte därför jag föddes, inte därför jag växte upp för att få debet och kredit att gå ihop. Livet kan göras så kallt så trist och tråkigt. Om det är så att vi låter det ske. Men livet är mer än så, mer än att bara överleva, mer än att bara klara dagen. I vart fall har vi möjligheten att göra livet till något mer än en lång resa av att administrera våra dagar.

 

Jag är så pass mogen att jag vet att jag vill så mycket mer. Får jag inte det är det inte ett liv jag vill leva.

 

Peter PC Carlsson
För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas! 

Gör ENBART som favorit på Nyligen Intressant?

Kommentarer till Enbart

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0