080131 Enbart nära

Enbart nära, enbart snart, enbart nu, enbart nära här, här och nu.

Livet är den stund som är nu, det är nu jag lever. Att vara närvarande i nuet är att leva, är att ge av sig själv, att ha möjlighet att ge av sig själv, att uppfylla och uppfyllas av allt som finns. Jag vill finnas för dem jag bryr mig om, jag vill vara närvarande, vill vara nära, vara här, vara där de är. Men alltid här och närvarande.

Att leva här, att vara närvarande att vara nära, att ge näring till de jag älskar. Att bortse från det som är där, det som inte ska få störa, det som inte skall få beröra. Att röra och beröra det som jag vill ha här, här där livet är. Jag lever här och jag lever nu, inte där och inte sen, inte då och tidigare. Nej jag lever här och nu.

Jag vill komma dig nära, vill nära dig så som du när mig, när du är nära mig. Bara nära är näring för varandra, när vi är nära. Jag är här jag är nära. Låt mig vara just så nära, just så, just där, just här. Låt mig vila mitt huvud på din axel, låt mig känna din hand i mitt hår. Jag är här och jag känna dig nära. Jag känner din doft här och nu. Din smak på mina läppar, din hud under min hand. Ja känner dig, du är här, här hos mig. Omsluter dig, vårdar dig och bevarar dig här och nu, här hos mig, här i mitt hjärta, här i mitt liv. Bara här, bara nu, så nära så levande klar.

Enbart nära

Peter PC Carlsson
Kommentarer till Enbart

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0