080725 Enbart Ont

Enbart ont, lite smärta. Ändå gick det bra, så mycket bättre än vad jag kunde våga hoppas på. Efter ett antal anfall varav fyra lett till att jag fått åka in akut till sjukhus så är nu gallan borta. Titthålsoperation, fyra små hål. Tidigare var detta en stor operation, nu är det fyra små hål i en människas buk. Hål som gör platsför en liten kamera, ett par verktyg att klippa och skära samt för ett verktyg som kan dra ut den infekterade och stenfyllda gallan.


Fyra små håll, och det är bara att ställa sig på benen ett par timmar efter operationen. Höll balansen med hjälp av droppstången när jag gick. En droppstång på fem hjul. En balansakt där jag vandrade fram och tillbaks i korridoren för att inte åter somna.


Kvar som ett minne av min gallsten finns fyra hål. De går rakt igenom buken och kommer att göra ont ett par dagar. Något blöder och jag är trött. Ändå är det lättnad som jag känner, stor lättnad. Trotts att gallan enbart vägde några hundra gram. Men den stora intensiva smärtan som kunde komma utan förvarning. Ja den väntar jag mig inte längre. Nu är det enbart fyra små håll. Håll efter instrument som trängt in i mig som gjort sitt uppdrag som tagit bort grunden till min fysiska smärta.


Nu är det bara några dagars vila som gäller. Ligger hemma i soffan eller i sängen. Vandrar iväg till kiosken och sedan hem igen. Tar det lugnt. Det som nu gör ont är intet mot vad som varit. Jag kan nästan välkomna den, smärtan från de fyra såren.


Nu är det vila som gäller.


Peter PC Carlsson

P.S. Hade ändå inga planer på att gå på Pride i år, just nu tror jag inte ens att jag ens kunnat det. Fast det är ju klart det är en vecka till.

Inlägget är pingat på Intressant. Se tidigare inlägg.

Ta ställning och kontakta en riksdagsledamot vad det gäller FRA-lagen.

Kommentarer till Enbart

Postat av: Nina

Krya på dig!

2008-07-25 @ 21:20:37
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0