080625 Enbart Alldaglig

Enbart alldaglig är oftast vad jag känner mig som. En människa bland alla andra. En vanlig dag på jobbet känner jag ofta att jag inte gör skäl för min lön. Men så vissa dagar så exploderar jag, det sprudlar och jag finner vägar till kontakter jag inte ens funderat på. Är det vad som kallas Flow? Kanske, kanske inte. Men jag kan finna vägar, vägar till nya former av samverkan. Dessa dagar känner jag mig så mycket mer än alldaglig. Dessa dagar känner jag att jag gör rätta för min lön.


Det krävs tålamod att kunna lita på sin egen förmåga att skapa de kontakter som krävs. Just nu står jag i just det vägskälet. Snart kommer jag att veta hur det går. Snart vet jag hur jag lyckats skapa band som ger en vinna vinna situation för alla inblandade.


Just i denna stund tillåter jag mig att känna mig nöjd. Nöjd med den jag är och med det jag gör.


Peter PC Carlsson

Kommentarer till Enbart

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0