081015 Enbart En viskning Nr 2.

Enbart en viskning startade för en månad sedan idag. Jag la ut en begynnande text till några olika bloggar och de skulle skriva en fortsättning och sedan sända den vidare. Tanken var att historien skulle växa under en månad. Här publicerar jag en text jag fick tillbaks för ca en vecka sedan, då hade den tråden tagit slut. Ytterligare publikationer kommer så snart jag får in dem.

Det fanns tre kategorier, detta är avdelningen romantik/erotik övriga var humor och Thriller.

.......

Enbart en viskning var allt som hördes, i övrigt var det helt tyst. Hennes ögon glänste när hon stilla lutade sig fram för att höra de svaga orden. "Snälla ge mig din hand, ge mig en chans. Jag lovar, ja, jag lovar allt vad du vill, vad som helst bara du ger mig din hand, så snälla, snälla, ge mig din hand!"

Sekunderna tickade, ingenting hände. Hon var rädd att viskningen var för svag och att han inte hörde vad hon hade bett om så hon viskade ytterligare en gång fast denna gången med lite högre röst.


Hon fick inget svar, mannen visade inga tecken på att han hade hört henne. Hon var osynlig för honom, som en vindpust, en kall höstvind. Hon var avliden och hade lämnat sin man kvar på jorden med mer sorg än en människa kan bära och mer kärlek än en man kan producera.


Det var som att tiden stått stilla sedan dagen hon försvann. Den dagen då hon blev den vackraste ängel jorden någonsin skådat och försvann till andra sidan, enormt saknad men för alltid ihågkommen som flickan med ett stort hjärta.

Så skulle han alltid minnas henne. Trots att hon lämnat honom, trots sorgen, kände han sig aldrig ensam.

Han visste att hon vakade över honom. Livet går vidare, med tanken att han någon gång skulle komma att få se henne igen. I nästa liv. I nästa verklighet. Han undrade hur verkligheten såg ut där hon befann sig. "Då smärtan upphört, då vilar jag på gröna blomsterängar" det var det sista hon sa.

De sista orden hon sa, ekade om och om igen i hans huvud. Han bildade sig en egen uppfattning om hur hon hade det,

han såg bilder på den vackraste ängeln, flickan med det största hjärtat springa omkring på gröna blomsterängar och vara ännu lyckligare än förr.

Och miitt i all frustration, för att inte förtränga henne tapetserade han sovrumsväggarna med minnen. För att alltid kunna se dem i repris på kvällen innan han somna, på kudden som hon brukade sova på. Han har nu trasslat in sig i minnesfilmen från den natten då de förevigades i fuktiga, varma lakan.

Han tyckte han kände hur hennes fingrar balanserade upp för hans bröst och lämnade mjuka avtryck. Han kände hur allt återupplevdes, hur hennes varma andetag fuktade hans kind, hur hennes fingrar smekte honom över pannan, lyckan som bara kunde skapas med henne.

__________________________________

Historien tar halt där, var och en av er har möjlighet att skapa ett eget slut, Kopiera och lägg in på er egen blogg och länka hit. Eller skriv en fortsättning i kommentaren direkt på sidan.

Författare till historien är: Peter PC Carlsson , Marika Rödebäck , Lina Borg , Malin Carlsson , Ida Molin , Linda T , Emelie J , Ronja L,  Tanja P G

Ytterligare versioner kommer.
Enbart en viskning Nr 1

Peter PC Carlsson
Inlägget är pingat på Intressant.

Tims föräldrar söker hjälp
Stiftelsen Tobias Ekholms glädjespridarfond Bg: 5279-4336
Barncancerfonden
Bloggkraft


Gå in och läs om Maddes kamp mot cancern, hennes mammas beskrivning när hon lämnade jorden och hennes pojkväns varma ord. Ge sen ditt stöd till cancerforskningen. Länk Enbart gästblogg av Anne. Madde dog för en månad sedan idag.

Kommentarer till Enbart

Postat av: alexandra

hmm.. vad är det som ser fel ut då? vad använder du för webbläsare?

2008-10-16 @ 00:23:49
URL: http://alexandradr.blogg.se/

Postat av: ina

japp! det var ett spännande förslag! har du sett i min blogg vad jag försöker dra igång? en författarkrets. här ute finns ju så många underbara bloggare-författare och jag skulle vilja samla dom ihop på något sätt:) kanske talar körledaren inom mig? man vill samla människor till en grupp, göra något medvetet och roligt tillsammans. ha det bra!

2008-10-16 @ 00:42:54
URL: http://iinnaa.blogg.se/

Postat av: Gisan

Mycket vacker text blev det av den här. Kramar...

2008-10-16 @ 08:24:02
URL: http://gisans.blogspot.com

Postat av: Marica Rödebäck - Fristående säljare via Lustjakt!

Synd att den var så kort bara, kanske skall forstätta litegranna ;)



Men den hänger inte ihop tyvärr märker jag.

I ena texten där uppe är hon avliden och mannen hörde inga ord från henne men längre ner i texten var Då smärtan upphört, då vilar jag på gröna blomsterängar det sista hon hade sagt.



Kanske jag som missuppfattat texten men det känns fel..

2008-10-16 @ 10:13:59
URL: http://rodeback.blogg.se/

Postat av: LINA VERONICA

den blev ju super! :) kul att skirva av sig såhär ibland! tycker du ska fortsätta med det!



men jag tycker tyvärr som marica, osammanhängande ;(

2008-10-16 @ 11:05:24
URL: http://linaveronica.blogg.se/

Postat av: Marica Rödebäck - Fristående säljare via Lustjakt!

Har skrivit en liten fortsättning, eller håller på rättare sagt. Inte så bra men ändå.

2008-10-17 @ 18:26:24
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0