080915 Enbart Fotboll del 2

Enbart fotboll är världens största sport. Det brukar sägas så. Visst är det en stor sport men det är inte fotbollen som jag kritiserat nej det är det lilla antal som vill förstöra för fotbollen.

Klart att jag skulle få kritik för mitt förra inlägg, hade knappast trott annat.

Men det är helt orealistiskt att låta utvecklingen fortsätta som det nu är. Det våld som förekommer runt arenorna och framförallt på läktarna är knappast något som en riktig supporter förespråkar. Nej de riktiga supportrarna backar upp klubbarna och poliserna i deras arbete. SvD har en artikel med reaktioner av debattartikeln i DN.

Nej jag tycker att det är dax att tala om för dessa fotbollsförstörare att de hör inte hema på läktarna när de inte kan uppföra sig. Brås förslag är bra. Men jag vill gå längre. Till att börja med så kan man göra alkokoll på alla som går in. Bra sätt att använda polisens resurser. Bara helt nyktra kommer in. Resten får vänta till nästa match.

Peter PC Carlsson
Inlägget är pingat på Intressant.

Kommentarer till Enbart

Postat av: Princess 55

Heja Peter!

Nu har du äntligen starta en debatt om något som engagerar männiksor.

Vad är känslor, kärlek,hat,saknad, sorg och diskriminering jämfört med fotboll

Princess 55

2008-09-15 @ 18:51:35

Postat av: vindensmelodi

Bra med debatter :-)

2008-09-15 @ 21:09:48
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Postat av: Soffie

ja du fotboll tycker jag är en sport för sig,en killkompis sa att fotboll det är världens största religon det,hmmm ligger nog lite i det eller hur!!!

vet när man är med lilla barnet på knattefotboll å kollar in farsorna som skriker som om det gällde vm-guld det är fotboll det!!

fast jag hatar att det ska bli förstört av toksupportrar,va synd när fotboll är så kul!!!

må väl

2008-09-15 @ 21:38:37
URL: http://soffie69.blogg.se/

Postat av: Boman

Den dagen jag kan känna mig säker igen på en matcharena kommer jag att våga gå. Fick nästan min babymage krossad av idioter efter en match, bara ett snabbt ingripande av en stor man, okänd, gjorde att vi klarade oss.

Bra att du vågar sticka ut hakan och starta en debatt om "världsreligionen" fotboll och dess följder. Spelarna beter sig våldsamt, supportrarna, eller vissa av de som kallar sig supportrar, gör det också. Vi betalar polisinsatser och vård efteråt.

2008-09-30 @ 10:31:21
URL: http://bomans.dinstudio.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0