090213 Enbart Förtröstan

Enbart förtröstan att det blir bättre att det löser sig, att ork och kraft kommer tillbaks. Förtröstan att allt löser sig till det bästa i de bästa av världar. Förtröstan i att vara älskad, att vara behövd och att känna sig till freds. Det är mycket vi skall ha förtröstan till. Nu ber jag er att ha förtröstan till ytterligare en sak.


Ha förtröstan i att jag verkligen läser era kommentarer, ofta era bloggar också till följd av kommentarerna. Men just nu är jag trött och istället för att ta en bloggpaus har flera av er säkert märkt att jag inte kommenterar hos er så ofta längre. Men ha förtröstan, jag läser och jag är tacksam för era kommentarer. Jag kommer att fortsätta att ta del av dem, fortsätta att läsa hos er men just nu lämnar jag mitt egna kommenterande ett litet tag.


Jag vill inte ta en bloggpaus. Mest för att jag känner hur huvudet är fyllt av saker som vill kanaliseras ut genom fingerspetsarna för att hamra på datorns tangenter och hamna framför er som följer min blogg. Att skriva har nästan alltid varit ett behov hos mig, det hjälper mig att strukturera mina tankar och mina känslor.


Jag hoppas att ni alla fortsätter att kommentera och gärna att ni ifrågasätter det jag säger och skriver. Det är bara då vi kan utvecklas, när vi tvingas ta ställning till och övervinna motstånd.

Peter PC Carlsson

P.S.
Nominera Enbart Månadens för februari. 
Intressant?
För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna och cancern skall bekämpas

Kommentarer till Enbart

Postat av: Anonym

Så känner/gör vi nog alla emellanåt. Ha en fin helg.

Kram

2009-02-13 @ 19:39:01

Postat av: Anonym

Hiss eller diss på halsbandet?

2009-02-13 @ 19:39:17
URL: http://loem.blogg.se/

Postat av: Siw

Varför försvinner signeringen, måste man helt plötsligt kolla att namn och dyl står kvar? Irriterande, menar inte att vara anonym.

Kram igen.

2009-02-13 @ 19:41:39
URL: http://yllegarnets.blogg.se/

Postat av: helen

Ibland känner jag som du.....jag läser gärna men orkar inte kommentera.

Mitt huvud kan bli helt tomt på ord ibland så då låter jag bli att skriva.

Jag går in och läser här varje dag.......faktiskt flera ggr om dan.

Kramar

2009-02-13 @ 21:25:28
URL: http://gussilago.bloggagratis.se

Postat av: Lena

Ha förtröstan mister!

Du är inte ensam att inte svara alla som har kommenterat. Gläds istället att vi fortfarande hänger kvar trots din "torka" på svar. Nu kan jag bara svara för mig själv. Men jag gillar dig ändå även om du inte jämt svarar på mina kommentarer. Dina inlägg är tankeväckande och triggar en till att kommentera. Så sträck på dig istället och ta emot våra kommentarer.

Kram Lena

2009-02-13 @ 22:15:37
URL: http://aforia.blogspot.com

Postat av: Vida

Det är lugnt. Man ska göra precis som man vill och så mycket man orkar. Kommentera är ju också frivilligt och inget man förväntar sig att alla ska göra jämt..

Lev väl!

Vida

2009-02-13 @ 22:29:01
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com

Postat av: Skogshuldran Titti

Klart att du inte kan svara på alla kommentarer jämt! Du har ju LITE fler läsare än de flesta av oss andra.

Att läsa och kommentera tar mycket mer tid än att skriva det egna inlägget.

Jag däremot, som inte har så många läsare, besvarar alltid alla kommentarer i samma inlägg som kommentaren ges.

Jag uppskattar väldigt mycket att du läser hos mig, för mina inlägg skiljer sig innehållsmässigt väldigt mycket från de ämnen du tar upp!

Stor kram och trevlig helg!

2009-02-13 @ 23:51:23
URL: http://skogshuldran.bloggagratis.se

Postat av: Monica

jag har precis hittat din blogg och tycker att den är mycket intressant :P

Nu följer jag dig via bloglovin.



Men en sak måste jag kommentera. Visst måste canser beskämpas. Men vad är det viktigaste egentligen? Canser eller svält och fattigdom. Vi i sverige har en betydligt högre medellivslängd än i de fattig områderna. Väldigt orättvist. Borde man skänka pengar till att förlänga de rikas liv som oftast redan är långa och rikt på upplevelser eller borde vi rädda de små fattiga barnen i afrika som inte ens får uppleva sina framtidsdrömmar ^^



Självklart vill jag också beskämpacanser men det var bara en tanke :)

Och du behöver absolut inte svara ;)

2009-02-15 @ 13:07:35
URL: http://monicali.blogg.se/

Postat av: Monica

Oj jag kan inte ens stavar till cancer. xD sorry om du irriterade dig på det ^^

2009-02-15 @ 13:09:03
URL: http://monicali.blogg.se/

Postat av: Monica

Oh nu har jag läst om Madde o Tim. Så hemskt :( Känner mig dum som skrev mitt förra kommentar. Jag har ju själv inte få uppleva att någon anhörig har dött (än). Så jag ska väl egentligen inte skriva något. Men ska donera en slant till cancer forskningen!

2009-02-15 @ 16:18:15
URL: http://monicali.blogg.se/

Postat av: Christina

Jag vill bara säja en sak: att det är väldigt viktigt att cancerforskningen får in pengar. Har läst i tidningarna att om några år så får kanske varannan person cancer.



Jag och min man har haft cancer. Jag, bröstcancer och min man leukemi(blodcancer). Vi är så oerhört tacksamma för den vård som vi fått båda två. Ja, det går inte med ord att beskriva vilken lycka det känns inombords för oss båda två. Vi går nu på kontroller. Och hoppas på att bli frisk- förklarade om 2½ ÅR. Det har varit många tuffa cytostatikabehandlingar som vi klarat av.



Kanske det är på grund av att cancerforskningen går framåt som vi har klarat oss till dags dato. SÅ DÄRFÖR ALLA MÄNNISKOR SKÄNK EN SLANT TILL FORSKNINGEN. Nästa gång kan det vara du eller en nära anhörig som drabbas.





TUSEN TACK FÖR EN HELT UNDERBAR BLOGG.

Kram från Christina



2009-02-17 @ 22:00:37

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0