090607 Enbart Valdag

Enbart valdag och solen strålar åter. Märkligt att läsa i tidningen att 25% av Svenska folket vet inte om att det är val idag. Hur är det överhuvudtaget möjligt? Jag kan konstatera att om man lever i Stockholm så måste man i vart fall vara blind för att undvika att det är val. Runt om sitter en massa valaffischer som uppmanar oss att rösta på den ena eller den andra kandidaten.


Sätter vi på TV:n så går det inte att undgå de dåliga reklamsnuttar som de politiska partierna har satt samman. De är så dåliga att jag ofta blir full i skratt. Det märks att vi inte har någon erfarenhet av att göra politisk reklam i Sverige.


Så den som inte vet att det är val kan följaktligen inte ha någon TV, i vart fall inte titta på den. Inte heller någon dagstidning. Är det verkligen 25% (vilket undersökningen sa) som lever så isolerat att man inte ens vet om att det är val. Isåfall har vi en grupp av socialt missanpassade i vårt land som är enormt. Men jag tror inte på dessa siffror. Jag tror istället att det är ett uttryck för vad man anser om politik. Genom att svara nej på frågan om man vet om att det är val den 7/6, dvs idag, så visar man att man inte bryr sig.


Så kommer det alltid att vara, det finns de som aldrig kommer att bry sig om att ta sitt ansvar. Men när de inte är nöjda så kommer klagomålen. Faktum är att jag tror att det hör samman. Är du missnöjd så kan du aktivera dig och jobba för förändring eller så kan du vissa ditt missnöje genom att vända ryggen åt politiken. Tja, om man är tillräckligt besviken eller missnöjd kan det bli så. Självklart är det både fel, dumt och väldigt okonstruktivt. Men fullt förståeligt.


Nej go vänner nu ska jag inte skriva mer, nu skall jag ta på mina finkläder för nu är det en högtidsstund. Jag skall med stolta steg gå till vallokalen och jag skall ta en valsedel och jag skall kryssa den person som jag vill ge mitt mandat att föra just min talan i Europaparlamentet. För mig är det både viktigt, stort och något jag känner både glädje och stolthet över att få göra.

Peter PC Carlsson
Glöm inte att nominera till juni månads blogg och rösta den 7/6.

Tidigare inlägg idag: Enbart Valdag, Enbart Högburet,

För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant

Kommentarer till Enbart

Postat av: Cecilia

Jag var i vallokan i arla morgon...nåväl, strax efter tio i alla fall. Visserligen inte finklädd men högtidligt kändes det.

2009-06-07 @ 19:08:27
URL: http://cilla-cecilia.blogspot.com/

Postat av: stickobrinn

Nej, det är nu konstaterat att Herr Enbart står ljusår över i intellekt/intelligens oss alla stackars andra som blev över. "VEEET inte folk vad VALET handlar om??" Det KANSKE är så att väldigt många människor - till skillnad från dig - är väldigt upptagna av att leva det vanliga livet. Men hav tröst, ingen kommer att ifrågasätta att du är Guds gåva till mänskligheten.

2009-09-21 @ 16:55:43

Postat av: peter pc carlsson

Jag tycker att om man är 64 år gammal, och politiskt aktiv i Vaxholm och tidigare ordförande i Lions Vaxholm, så borde man ha lärt sig att respektera andra människor.



Ni som har följt min blogg ett tag vet att jag tror på yttrandefriheten och tar inte bort inlägg om de inte är olagliga. Däremot vill jag att de som skrivit inläggen skall stå för dem.



Så därför tänkte jag bara tala om att ovanstående inlägg är skrivit av Christina Grahn. Varför hon/du skrivit detta bland flera inlägg vet jag inte.



Jag har vad jag vet aldrig varken träffat eller möt dig [email protected]

Dina inlägg får gärna ligga kvar men jag lyfter ut dig ur anonymiteten.



/PC

2009-09-22 @ 13:04:51
URL: http://enbart.blogg.se/

Postat av: peter pc carlsson

Jag tycker att om man är 64 år gammal, och politiskt aktiv i Vaxholm och tidigare ordförande i Lions Vaxholm, så borde man ha lärt sig att respektera andra människor.



Ni som har följt min blogg ett tag vet att jag tror på yttrandefriheten och tar inte bort inlägg om de inte är olagliga. Däremot vill jag att de som skrivit inläggen skall stå för dem.



Så därför tänkte jag bara tala om att ovanstående inlägg är skrivit av Christina Grahn. Varför hon/du skrivit detta bland flera inlägg vet jag inte.



Jag har vad jag vet aldrig varken träffat eller möt dig Christina Grahn.

Dina inlägg får gärna ligga kvar men jag lyfter ut dig ur anonymiteten.



/PC

2009-09-22 @ 19:41:52
URL: http://enbart.blogg.se/

Postat av: Christina

Lite sen kommentar, förvisso. Att "lyfta ut" en person som kommenterar din blogg, "ur anonymiteten" torde väl vara det största kardinalfel en "bloggare" kan begå. Men, du är bara ute efter hämnd. Du vet min epostadress, hur svårt var det att kontakta mig på den och ha en inbördes diskussion. Var väl förmodligen inte så behagligt att någon genomskådade ditt rödvinssvammel. Eller hur. ;)

2011-02-28 @ 18:45:37

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0