Enbart julbord 071212

Enbart det jag skrev som tack efter att varit på Stockolms stifts "Stiftsgård" (Graninge) och ätit ett ekologiskt och rättvisemärkt julbord.

"Som så sig bör så tackar jag värdparet för maten, dvs våra chefer och vår styrelse.

Likväl tackar jag Graninge all personal och inte minst arkitekten som en gång uppförde byggnaden. Liksom stiftet som köpt in herrgården. Kören för skönsång, alla andra för allsång.

Jag tackar fiskarna för att de bidragit med att ligga i olika spad innan jag stoppde dem i munnen. Jag tackar den ekologiska kossan Rosa för hennes kött och den glada grisen Olle för hans späck. Hönan Agda för hennes ägg och inte minst för den fantastiska levern.


Ja jag vill tacka rödbetorna för att de blivit så röda och vackra i sin salladskål, lammet för att det rökt hela sitt liv och så smakfullt lät sig serveras.

Inte ska jag heller förtiga Janson som så aptitligt flirtade med min gom, eller för den delen de läckra karamellerna som lätt mig söt, rund och go rulla från bordet.


Ja tack, tack, men i morgon är jag åter hungrig"

Enbart mätt och belåten så är även ångesten förlåten (ursäkta men var tvungen att få in ett dåligt julrim).

Peter PC Carlsson

Kommentarer till Enbart

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0