Enbart magsjuka 071220

Enbart magsjuka på Dagis.
I går när jag hämtade sonen fanns det skyltar lite här och var som sa att magsjukan rullade runt på dagis. Kunde vi ha barnen hemma de sista två dagarna innan jul så vore det bra.
Hmmm, vilket val., Visst får du ta hit dit barn och låta honom simma runt i spyror, men vi ser gärna att ni har barnen hemma.
Jag älskar vårt dagis, verkligen. Det är knappast deras fel att all ordinarie personal på sonens dagis är sjuk i kräksjuka. Nej det är mer så att jag känner mig irriterad av hur sårbart livet är. Nåja, det var ju bara en del viktigt på jobbet som skulle göras och nu blir det inte gjort. Varken världen eller livet går under för det. Man ska inte överskatta sin betydelse på jobbet.

Nu har vi varit hemma idag. Ja vi var inne en sväng på mitt jobb, grabben gjorde entré och tog över rum efter rum. Nu är vi hemma igen och han lagar just nu mat i sina egna kastruller.

Själv är jag trött, skulle vilja sova lite... nå det blir tid till det också, en annan dag.

Enbart för att undvika kräksjukan

Peter PC Carlsson
Kommentarer till Enbart

Postat av: Tilda

Usch, jobbigt det där med kräksjuka på dagis.
Men just barnomsorgen är ju lite utsatt, figurerar ju jämt baciller där, av olika slag.

2007-12-20 @ 18:03:17
URL: http://kallamigtilda.blogspot.com

Postat av: PC

Ja men så kan det vara. Inte mycket att göra något åt annat än att hålla sig därifrån. Bacilkuvösen får klara sig själv tills efter nyår.

/PC

2007-12-20 @ 18:13:52
URL: http://enbart.blogg.se

Postat av: Kristina

sv: Ojdå, va jobbigt!

2007-12-20 @ 18:53:42
URL: http://kristinafurundzic.blogg.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0