Enbart morgon 071201

Enbart morgon

Enbart en kvart i sex så vaknar jag första gången. Strax efter sex så är det dags att gå upp då har en småbarnspappa fått nog av att bli sparkad i ryggen. Inte ska jag klaga på det inte, det är ju inte dåligt att få den sömnen en helg. Småbarn vet verkligen hur man förgyller en lördagsmorgon. Men väl uppe så måste jag erkänna att det är just barn som är källan för mig till den största glädjen. Såväl min nuvarande minste som mina tidigare tre.

Igår efter att jag öppnat denna sajt så genomfors jag av ångestkänslor. Det blev ytterligare en del som öppnade porten in till mitt känsloliv. I veckan var jag i kontakt med Öppenvården och hade häromdagen ett första bedömningssamtal med en psykolog där, via telefon. Det öppnade upp rum inom mig som jag inte riktigt orkar med, framförallt inte utan hjälp och stöd. Så vinterångesten rullar över mig. Jag använder just nu hela min livserfarenhet och alla mina strategier för att klara av just denna dag.

Att öppna denna sajt blev ytterligare ett steg in i mitt innersta, det innersta som jag så innerligt flyr ifrån. Just nu har jag svårt att inte låta mig invaderas av alla mina känslor.

Nu måste jag lägga fokus på att leva denna dag.

Enbart lycka till önskar jag!

/PC

Kommentarer till Enbart

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0