Enbart slut 071231

Enbart slut, året är slut och själv är jag trött. Som vanligt ser vi kavalkader av reportage om året som var och om hur nästa år ska bli bättre. Vi ger löften som vi tycks tävla med varandra om att bryta så snabbt som möjligt. Allt ska bli bättre, bättre.


Nyår blir en symbol för vårt hopp och våra drömmar. Vi drömmer om hur det kunde vara, hur vi vill att det skall vara. Det är därför vi ger våra löften, för att vi vill förändra och det enda vi kan förändra är oss själva. Så nu säljs årskort på gym som aldrig förr. Kort efter kort läggs i byrålådor för att enbart användas en gång eller två. Löparskor köps och ställs in i garderober. Löften om en snus och rökfri framtid ges och tas snart tillbaks.


De flesta av våra löften rör vår kropp och vår hälsa. Vi både vill se bra ut och må bra. Vi vill vara attraktiva och vi vill leva för evigt. Det är drömmar och idag är en dag då vi drömmer. Själv ger jag aldrig nyårslöfte så jag har mina drömmar kvar. Drömmer om att livet vore bättre, att jag mådde bättre, var smal och kraftfull, var frisk med fri tillgång till pengar och sex. Ja, jag har mina drömmar kvar och de löften jag ger de ger jag inte idag. För idag är en dag av drömmar, om hur allt kunde vara och om hur allt blir bättre. Idag är drömmarnas värld och jag lever i mina drömmars stad.


Så gott slut ni onda drömmar och gott nytt alla ni goda drömmar. Några drömmar blir sanna men bara de jag själv gör förverkliga.


Enbart drömmar.


Peter PC Carlsson

Kommentarer till Enbart

Postat av: The fucking princess

Tack för bra ord på min blogg.

Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt!!

/Fröken M

2007-12-31 @ 09:23:22
URL: http://thefuckingprincess.blogg.se

Postat av: Johanna

Ja, dom är hopplösa dom små trollen ibland :)

2007-12-31 @ 09:33:09
URL: http://smulan.bloggagratis.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0