080814 Utmaning 2

Fick denna utmaning från Vindens melodi


1.Vilken bok läste du senast?
Patricia Cornwell, Indicier
2. Vilken bok ska du börja på härnäst?
Ulrika Stigberg, Mod att tro
3. Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
Det är nog 50 - 50.
4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra hälften" kvar o.s.v.?
Känner snabbt saknad och vill att boken skall räka längre, men också att den skall ta slut.
5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex. omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar etc?
Både från tips, och från de författare jag tycker om.
6. När blir en bok för lång?
Det har jag hittills inte varit med om
7. Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
Helst svenska, men engelska funkar också.
8. Vilken bok kände du senast att du ville övertala ALLA dina vänner att läsa?
Stig Larsson. Dessa tre han skrev är i världsklass.
9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?
Ja, det gör jag ibland.
10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla?
De som är kvar, de jag inte givit bort är facklitteratur. Men det jag läser mest är deckare.
Kommentarer till Enbart

Postat av: vindensmelodi

Åh, jag har stieg Larsson i bokhyllan, men har inte läst dem ännu,,, jag är ju egentligen lite mer för romaner än deckare,, men alla skryter ju så på denna triologi, så jag måste nog ta och läsa dem snart :-)

2008-08-15 @ 15:47:47
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Postat av: Maria

Precis så är det, man vill att boken ska vara länge samtidigt som man vill att den ska ta slut. Knepigt värre.

2008-08-15 @ 20:09:31
URL: http://mariasbetraktelser.blogg.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0