080821 Enbart Prat

Enbart prat med en tidigare arbetskompis. En vän från den tid då jag brände ut mig. Vi hade bestämt att vi skulle träffas för att åka en tur i en båt. En tur genom staden. Stockholm ser så annorlunda ut från vattnet. Allt det som är stressigt och hektiskt försvinner. Båten tuffar på i stilla mak och längst kajen rör sig människor. Svanar doppar sina långa halsar i vattnet, turister står med sina objektiv riktade mot Stockholmsmotiv.


Det är stillsamt och skönt. Men inte om det regnar. Kvällen till ära piskade regnet ner och vi satte oss i mitt rum på jobbet istället för att åka båt. Tog en pilsner och delade minnen. Efter ytterligare en pilsner så sken solen igen även om den inte gjorde det ute. Vi skrattade och berättade hemligheter för varandra.


Det är skönt att ha någon att dela saker med, att lita till och känna förtroende för. Ofta går livet allt för snabbt, allt för ofta står jag kvar med tankar som jag inte vet vart jag skall göra av. Mycket kan jag skriva men allt ryms inte här. Vänner med öron och förmåga att tänka och bemöta är viktiga.


Efter ett par timmar lämnade regnet staden och vi gick ut i Stockholms kvällen. Trampade iväg några kvarter på våra cyklar och gick in och beställde öl och biff. Mat och prat var vad det var. Det skulle också vara ett bra namn på en restaurang. Välkommen till mat och prat. Mest blev det prat. Det var så länge sedan vi sågs. Ett uppdämt behov av ord fick flöda, fick spelrum och vi tillät det.


Tänk vad skönt att bara få sitta med en vän och dela. Allt från tankar till nota. Det är de små sakernas ting som är värda att leva för.


Peter PC Carlsson

Inlägget är pingat på Intressant.
Kommentarer till Enbart

Postat av: Nilla

God morgon..

Så sant att man ska tänka efter...inte alltid lätt men det är något att jobba på...kul att du drog ut på vattnet finns inte mycket som är så rogivande som att fara ut personligen har jag alltid fiskespö med mej...ha de och tack för kommentaren på min blogg

2008-08-22 @ 07:43:39
URL: http://fnilla.blogg.se/

Postat av: Nina

mmm... Stockholm från vattnet. Inte illa alls. Det har jag sett med egna ögon, så jag vet.



Härligt att ibland få prata mellan fyra ögon. Inte bara i en blogg eller så. Människor kan aldrig ersätta annat.

2008-08-22 @ 15:56:39
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0