080831 Enbart Polis

Enbart polis som skyddar sin polishund har rätt att avlossa åtta skott mot de bägge kamphundarna som bet sig fast i polishunden. Den ena av de bägge Pitbullterrierna dog och den andra kommer antagligen att avlivas efter att först plåstrats om på djursjukhuset.


Det som oroar mig är att polisen sköt åtta skott och en av hundjävlarna överlevde. Antingen måste det vara en riktigt dålig skytt eller också är polisens pistoler alt för klena. Nog borde åtta skott räcka för att fälla en pitbull.


Frågan är vad som krävs för att fälla en man som 48 gånger blivit dömd för att kört alkoholpåverkad? Om han nu är dömd 48 gånger vågar jag inte ens gissa hur många gånger har han då kört onykter.


Om samtliga bilar hade alkolås så skulle han inte ens kunna starta bilen. Men än är det uppenbart långt tills våra politiker våga fatta beslut om att alla bilar skall ha alkolås. Frågan är om en man som så notoriskt kör onykter verkligen skall få gå fri. Uppenbart är han ju en fara för allmänheten och i dessa fall borde han inte få gå fri. Jag är inte intresserad av straff, jag är intresserad av skydd för allmänheten.

Skulle han köra ihjäl någon som står mig nära hade jag nog velat att de bägge pitbullterrierna överlevt och kunnat sättas i samma cell som denne man. Kanske kan man trotts allt ha nytta av kamphundarna, sätt dem att punktmarkera notoriska förbrytare.

Peter PC Carlsson

Inlägget är pingat på Intressant.

Kommentarer till Enbart

Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

jag har varit på sidan intressant.se jag fattade noll. om man vill läsa det någon har skrivit så hamnar man bara på ännu en lista av vad folk har skrivit. krångligt för mig som redan är dyslektiker

2008-09-01 @ 08:18:21
URL: http://veckomagasinet.se

Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

nu kan du lyssna på mig på radio

jag har länkat i min blogg

2008-09-01 @ 17:04:57
URL: http://veckomagasinet.se

Postat av: Anonym

jävla tönt lackar för det du skriver!!! för svaga vapen, homovigsel, polisen har jaktammunition om DU inte visste det?! dom är förbjudna i krig, så hur fan kan du skriva försvaga???

2008-09-01 @ 17:53:33

Postat av: Nicklas Eriksson

Tja, där hade han nog inte fått det alltför illa. Renrasiga PB: s är avlade för hundkamp, inte människohetsning och biter sällan människor. Skulle hellre tillbringa hur lång tid som helst med PB:s än med äckel som Josef Fritzl till exempel.



Anonym: jagar man med pistol? Neej, skulle inte tro det. Däremot missade säkerligen sex skott. De är så usla skyttar att hälften kunde räcka.

2008-09-01 @ 18:19:38
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Postat av: Peter PC Carlsson

Nicklas

Jo jag håller med dig, det vara bara det att när jag skrev blev det liksom lite mer knorr på storryn om jag skrev som jag gjorde. Anonym bemödar jag mig inte om.

Säkeligen var det just som du skrev att sex skott missade i rena upphetsningen.



2008-09-01 @ 18:23:08
URL: http://enbart.blogg.se/

Postat av: helmi

Mycket bra skrivet! Jag håller med dig på alla punkter.

2008-09-01 @ 19:24:53
URL: http://thisishelmi.blogspot.com

Postat av: tess

Ja du man undrar ibland... men man ska visst göra de de finns så mycket sjukt å konstigt ute i vårt samhälle så hälften vore nog... //Tess

2008-09-01 @ 19:31:25
URL: http://tess701.blogg.se/

Postat av: vindensmelodi

Ja, fy också för sån´t, det är det värsta jag vet,,,folk som kör onyktra!

2008-09-01 @ 21:05:17
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Postat av: vindensmelodi

PC, Som jag sagt tidigare, säger jag nu igen,,,jag bara älskar ditt sätt att skriva :-)) :-)) Hahhaaa,,, jag riktigt hör hur slagen viner i luften :-)) när du kommenterade mitt inlägg :-)

Men jag håller inte riktigt med dig,,, jag tyckte den här texten var så fin för att den visade reflektion.

Att stanna upp och reflektera med ett glas vatten,,,att bli medveten och synliggöra,,, istället för att stänga inne och begrava. Men att inte stanna kvar i ångesten, och låta den få fäste - utan bara bli medveten om dess innebörd, varför den har varit och knackat på,,,,

Ångest är ju en av våra grundkänslor, som vi alla är utrustade med för vår överlevnads skull egentligen,,,det är bara det att för vissa ,,,inklusive mig själv, har den fått för hårt fäste, och tagit över liksom,,,den har stannat över natten :-)

Förstår du hur jag tänker ;-)

Kram på dig!







2008-09-01 @ 22:26:10
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Postat av: Polisen

Men seriöst. VI POLISER!! (he he) har "jaktammunition" för att det inte ska skada nått man inte ämnar att skada (den ska inte gå igenom målet) det är en jävligt bra grej. Tror ni att det på nått sätt skulle vara lätt att träffa ett djur i full kareta så kan jag bara säga liiiite, bara lite mindre action filmer till er grabbar. Det flesta poliser är jävligt bra på att skjuta, speciellt med tanke på hur jävla lite man får skjuta det är heelt sjukt! Ha de Sanna-polis

2008-09-10 @ 01:38:59
URL: http://veckomagasinet.se

Postat av: Va på plats!

Ni vet tyvär bara hälften av allt som skede, tyvär trist att många gör sin bedömning av vad ni läser. Ni vet inte vilka misstag polisen gjorde på plats, och hur dom hindrade en medmänniska som fått tag i hundarna, med våld...en som med säkerhet vet vad som hände den morgonen!!! Så sluta ta PB för en farlig ras!

2008-09-22 @ 21:46:35

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0