081214 Enbart Lugnt

Enbart lugnt är hur helgen har varit, stilla och lugnt. Jag har funderat över varför jag och många fler sitter och bloggar. Är det för att bli berömd, för att skriva ner tankar som gömmer sig och vill ut, är det för att bli kända, för att visa att vi finns? Jag tror att anledningen till att vi bloggar är nästintill lika många som det finns bloggare.


Själv bloggar jag för att dels träna mitt skrivande, dels för att få mig själv till en stunds eftertanke var dag. Något jag inte ger mig tid till om jag inte gör offentligt åt mina tankar. Men jag bloggar också för att bearbeta saker som jag funderar på och som jag finner är jobbiga.


Jag tror att de flesta av oss vill bli sedda, bekräftade och kanske till och med omtyckta för de vi är, för det vi skriver. Jag vill det, jag vill känna att jag har ett värde, att andra finner mig värdefull. Det är ett sätt att bearbeta min otillräcklighetskänsla.


I helgen har det varit lugnt, en stilla helg med vila och funderande på vad min blogg är tillför, för vem den är till. Är den fortfarande till för mig? Ger den mig den nytta jag tänkt mig? Huvudsaklingen är svaret ja, även om det finns saker jag vill ändra.


Att skriva är för många en dröm, få lyckas och än färre kan leva på sitt skrivande. Jag har det som mål att kunna sluta min arbetskarriär med att skriva och leva på mitt skrivande. Men dit är det långt. Troligen kommer jag att lägga ut delar av en roman på min blogg, för att se hur den bemöts.


Nå nu skall jag lägga mig och läsa och kanske skriva vidare.

Peter PC Carlsson

Intressant?
Sprid på alla sätt du kan för att nå målet för Sveriges största blogginsamling för barncancerfonden.
För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna och cancern skall bekämpas. 

p.s. Vet någon hur jag får bort översta bilden med blommor i min blogg???

Kommentarer till Enbart

Postat av: Leina

Ser jag fram emot, att få ta del av din roman... Du skriver fängslande....

2008-12-14 @ 22:19:25
URL: http://www.leinas2.blogspot.com

Postat av: helen

Jag använder min blogg som en ventil.

Jag vill inte överösa nån mina problem men samtidigt så har jag behov av att få ur mig allt och att kanske få nån annans syn på vad jag skriver.

Naturligtvis vill jag ha bekräftelse också.....det tror jag alla har behov av.

Sen gillar inte alla det jag skriver men en del gör det och fortsätter att läsa. Det känns bra.

Jag gillar din blogg....jag är här varje dag.

Jag har blivit en bloggoholic :-)

Kram

2008-12-14 @ 22:21:50
URL: http://gussilago.bloggagratis.se

Postat av: stella sweden

Du skriver så reeent som en total motsats till mitt språk som ja gör allt ja kan för U bli till ett eget...bara mitt o VE denn som försöker härrma för alla är vi unika du som jag U visst vill vi bli bekräftade på alla jävla möjliga sätt men ja trooor att den lusten kan försvinna bara brinna bort om vi kort för en stund tänker att vi duger somm vi är...som att ja spelar in en hiskelig video där ja sjunger U ja ligger krälandes på golvet av skrattplågor men AKK så skönt...o få göra bort si!

;)



Jooo...

2008-12-14 @ 23:56:21
URL: http://enlitenj-ablogg.blogspot.com

Postat av: Gisan

Ditt skrivande leder till så mycket mer än det du själv behöver. Tänk på så mycket gott som du gör som kommer andra till nytta och glädje. Kramar...

2008-12-15 @ 08:02:40
URL: http://gisans.blogspot.com

Postat av: Fia

nu ser jag att du har lagt ut andra bilder heheh, det tog ett tag , är inne på att läsa dina texter , ja så kan det bli .

att skriva är bland det bästa sättet att lära sig och att ta del av vad som händer då är det så bra att kunna läsa.

må så gott .

2008-12-15 @ 10:23:05
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Postat av: vindensmelodi

Ja,,,du har så rätt :-) jag skriver också för en ventil,,,reflektion,,,och visst vill jag bli bekräftad ochj omtyckt :-)



Snygg header du gjort, visst går det att få bort blommorna,,,jag har ju bytt ut min header,,,men minns inte exakt hur jag gjorde, men enklast är ju att kika in på "designa din blogg" där står ju allt om hur man gör,,,



Ha de gott.

Kramar

2008-12-15 @ 12:02:49
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Postat av: Designa Din Blogg - När du vill sticka ut ur mängden

Hej!

Det beror på att den bilden ligger inlagd som bakgrundsbild i din stilmall, inte i kodmallen. Det är skild saker det där.

2008-12-15 @ 15:03:42
URL: http://designadinblogg.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0