081231 Enbart År

Enbart år som går, tid som passerar. Vi skyndar och jäktar som om vi skulle kunna hinna mer. Ändå, så går tiden, ändå så går åren. Möjligen kan vi vid räkenskapens dag säga att vi hunnit mer, att vi gjort mer, men likväl har tiden gått. Vad vi hinner och vad vi gör har intet värde mot hur det får oss att må.


Idag är en dag att stanna upp, en dag att summera och reflektera. 2008 har snart passerat och vi lämnar det för alltid bakom oss, enbart i våra minnen finns det kvar. För de flesta av oss har det hänt mycket detta år, för de flesta av oss har vi önskningar och drömmar som inte blivit uppfyllda. Något att hoppas och jobba för kommande år.


Vi har sett en kris som skakat ekonomier, som fortfarande skakar. Vår Svenska krona har sjunkit som en sten, bara för att det är en liten valuta med ett folk som inte vill vara med i en större, Euro. Visst finns det fördelar med att stå ensam men sällan är man ensam stark när det blåser. Själv har jag varit för både ett svenskt medlemskap i EU och att vi ska ha en gemensam valuta med övriga EU-länder. Gemensamt delar vi då de problem vi ställs inför, för mig är det lika mycket fråga om solidaritet som sunt förnuft. I morgon kommer även Slovakien att få del av den stabila Euron.


I Sverige anser folket fortfarande att vi är förmer, vi är bättre än övriga världen, än Europa så vi säger nej. Det sista som faller är högmodet. Nu faller enbart kronan.


Men för mig handlar tillbakablicken snarast om hur jag mår och den kontakt jag har med de jag tycker om. I bägge fallen finns det potential till förbättring. Så jag ser fram emot det nya året då jag mer medvetet kommer att prioritera det som är viktigt. Skulle jag ge nyårslöfte, vilket jag inte gör, så vore detta mitt löfte.


Enbart önskar gott slut och ett underbart nytt 2009.

Peter PC Carlsson

Intressant? Sveriges största blogginsamling för barncancerfonden.
För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna och cancern skall bekämpas

Kommentarer till Enbart

Postat av: Cecilia

Gott Nytt 2009 till dig också!!

2008-12-31 @ 16:20:23
URL: http://cilla-cecilia.blogspot.com/

Postat av: Siw

Gott Nytt År!!!

2008-12-31 @ 17:02:21
URL: http://yllegarnets.blogg.se/

Postat av: helen

Hoppas du får ett underbart 2009.

Det tänkte jag ha :-)

kram på dig

2008-12-31 @ 21:28:29
URL: http://gussilago.bloggagratis.se

Postat av: Magnus

Hej!

Är in här och läser så gott som varje dag, har dock varit dålig på det den gångna veckan, mycket att stå i med en syster som ska fly orten (och behöver hjälp med flyttstädning och det ena med det andra).



Att läsa din blogg är lite som att öppna en ask med chocklad, det finns alltid mängder av goda och trevliga smakupplevelser. (I detta fall läsupplevelser.) Mycket eftertanke, det är bra. Finns för lite eftertanke i vår värld idag. Håller kanske inte alltid med dig i ditt tyckande, men de få gånger våra vägar skiljs åt brukar jag ändå få en tankeställare. Och såna är viktiga.



Vidare vill jag med denna kommentar önska dig ett riktigt trevligt 2009, med mycket glädje och skratt och allt det där som gör livet värt att leva.



Om du vill kan du ta och kika in på min länk, lite musik och sånt som jag skapat under årens lopp.



Ha ett fantastiskt år!

2008-12-31 @ 23:49:08
URL: http://myspace.com/magnuslehto

Postat av: annie

Jag har väldigt svårt att bestämma mej för om vi ska ta in euron i Sverige eller inte. Här på Malta har dom euro och lira, den maltesiska valutan. Den svenska kronan representerar sverige och kommer så alltid att göra. Genom att ta bort kronan och införa euro, som så många andra, så tar vi även bort en del av sverige. Å andra sidan så kanske vi kan som det stabila landet vi är, stärka oss ekonomiskt genom att ta in euro men även behålla våran krona. Ska vi vara patriotiska eller behöver vi ta stöd och göra som alla andra?

För att det inte ska bli några missförstånd så vill jag att du ska veta att jag inte har en negativ inställning till detta, bara en eller två funderingar.

Gott nytt år till dej!

2009-01-04 @ 12:57:56
URL: http://annelieberg.blogg.se/

Postat av: Marra

Jag la heller inga nyårslöften. Men man får hoppas att man iallafall får hälften av det man önskar sej av detta året. Men viktigast är nog att alla i ens närhet får vara friska :)

2009-01-05 @ 14:36:42
URL: http://loveorhates.wordpress.com/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0