080206 Enbart kväll

Enbart kväll och tröttheten kommer rullandes in.
En skön känsla, att bli trött, sömnig och veta att den sköna sängen väntar. Puffig kudde, bulsigt täcke, dun som omsluter, lakan som svalt smeker, mjukt, varmt och omslutande. Kväll, mörker och tända ljus. Sömn som väntar, som letar sig allt närmare. Ögonlock som tynger.
Att sitta i fåtöljen och bara känna hur sömnen är på väg, så skönt. Känna avslappningen i kroppen, känna hur hjärnan går ner i varv, hur magen gurglar, hur det börjar krypa och rycka lite lätt i benen.


Känslan av välbehag när jag med nyborstade tänder kryper ner, lägger huvudet till rätta, drar upp täcket och låter sängen omfamna hela min kropp. En så enkel njutning, att enbart få omslutas omfamnas och sjunka in. En känsla av trygghet, och välmående sprider sig i kroppen. Säng, säng, säng, får jag sova lite?


Idag är jag så trött, så slå så längtande till just min säng, till att få sluta mina ögon och omfamnas, omslutas. Idag blir det bara så, enbart detta, enbart kort. Är bara trött, skönt trött och längtar efter min sköna säng.


Enbart trött


Peter PC Carlsson

Kommentarer till Enbart

Postat av: Nina på Johangården

Vissa gånger kan jag redan när jag vaknar på morgon ha en stark längtan att det åter igen ska vara kväll och jag ska få sova. Murmeldjurdagar... ungefär.

2008-02-07 @ 10:43:50
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Postat av: Mia

Åhhh va härligt det låter! Längtar just nu till min säng har bara sovit 3 timmar inatt....

2008-02-07 @ 10:54:47

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0