080109 Enbart Vänner

Enbart vänner finns där när det blåser. Enbart de bästa och starkaste står kvar när vinden tar i, när orken tryter.

När jag isolerar mig, drar mig undan. Knackar du på min dörr då? Lämna du en lapp i lådan, ett brev en ros i en bukett. Vem står fast när jag sviker, vem står kvar när jag faller? Vem reser mig upp, vem rättar mina fel? Jag har vänner som alltid finns för mig. Som ger mig motstånd när jag minst vill ha det och som mest behöver det.


Enbart vänner finns där när det blåser. Enbart de bästa och starkaste står kvar när vinden tar i, när orken tryter.

Vänner som finns, som möter och bemöter oss. Vänner som ger utan krav på att få. Vänner lever sina liv och bereder en plats för mig däri. I deras liv ligger jag och duger. I mitt söker jag mening med min dag. Det finns och det är hos vänner vi lever kvar. Enbart den som lever kan dö, så vänskapen måste vårdas hur stark och stolt den än må vara.


Enbart vänner finns där när det blåser. Enbart de bästa och starkaste står kvar när vinden tar i, när orken tryter.

Vi lever våra liv var för sig, nära eller långt, långt bort. Men varken närhet eller distans spelar roll i denna vänskapskarusell. Vi blandar och vi ger. Enbart de trogna blir kvar. Med några länkas vi samman, sitter ihop med starka band. "Vart du dig i världen vänder villar lyckan i vännens händer". Alltid nära om än så långt borta. Vänner som ger mig kärlek när jag inte förtjäna det.


Enbart vänner finns där när det blåser. Enbart de bästa och starkaste står kvar när vinden tar i, när orken tryter.

En helig plats där vi kan vila, en stund av stillhet och av ro. Du ger till mig jag ger tillbaka, förtrolighet och ett troget hjärta som slår för dig, som slår för mig. Enbart sår som du kan läka. Enbart liv som vi kan leva. Din hand i mitt hjärta, ditt öra vid min mun så binds vi samman, så förs vi fram. Längtar så starkt och känner så väl din röst som vaggar, som vyssar mig fram


Enbart vänner finns där när det blåser. Enbart de bästa och starkaste står kvar när vinden tar i, när orken tryter.


Peter PC Carlsson

Kommentarer till Enbart

Postat av: Ida

Så sant.

2008-01-10 @ 11:14:05
URL: http://mobjer.blogg.se

Postat av: Di

Väldig sant..och varmt skrivet! Mycket varmt..Kram på dig!

2008-01-10 @ 22:29:57
URL: http://diqueen.blogg.se

Postat av: skogtussa50

Du skriver så nydelig om vennskap...skikkelig vennskap!
Takk!!

2008-01-25 @ 23:10:18

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0