080120 Enbart varligt

Enbart varligt kan jag närma mig. Enbart med ömsinthet och sinnligt kan jag möta andra, kan jag möta mig själv. En dag av stress och jäkt hindrar min förmåga att varligt ta tillvara det som ges mig just idag. Att se vad jag har, att finna vägar att njuta av det som just nu är. Varlighet, varsamhet borde vara vägledande för mitt liv, ditt liv. Att varligt möta någon där just hon är. Att se någon för vad just hon är, underbar.

Hur lätt har vi inte att rusa iväg, att skynda och jaga utan att ens ställa oss frågan varför. Varligt möter jag dagen, varligt ser jag dagen gry. Söndag och det mesta är stilla, är lugnt innan allt har vaknat. Vinden har mojnat, stormen är förbi. Jag vandrar sakta fram längst husen, ser hur enstaka fönster lyser. Solen stiger sakta bakom de grå molnen. Ljuset tilltar, allt är stilla. Även bilarna verkar att ta det lugnt. Varligheten finns där, finns här en tidig söndagsmorgon.

Innanför rutorna kan jag föreställa mig familjer som vaknar, barn som äter flingor.  Kvinnor som går mot badrummet, gör sitt morgonbehov. Hur de stiger in i duschen och låter sig sköljas varma, väckas av strida smekande strålar. Njutningsfullt lyfta blicken mot vattnet, varligt smekas av ett stilla flöde. Hår som löddras, tvättas ömt och varsamt, inget stress, bara lugn. Inget jäkt. Lödder som rinner längst våta nackar. Tvål som smeker bröst, ben och kön. Sinnligheten väcks en och annan passar på att njuta, smeka sig själv för att känna lusten stiga. Pirrande känsla, vällust och liv. Läppar som sväller av beröring, av smek och välbehag.

Doften av kaffe sprider sig och lockar till ännu en ny dag. Jag passerar fönster, jag passerar dörrar och hus. Varligt vaknar folk däri. Dagen är här ljuden tilltar, bilarna känner sin rastlöshet och börjar skyndande sin färd. Jag vandrar på, håller drömmarna vid liv, känner lust i min kropp. Lust att gå, att vandra. Allt fler fönster lyser och allt fler ljud hörs. Dörrar som öppnas och stängs. Barn som springer ut. En motorcykel drar iväg och ljudet ekar i luften. Ett par hundar jagar varandra och en flock fåglar lyfter i panik. Dagen är här och varligheten avtar. Jag vandrar vidare och ser hur lugnet flyr. Hur jakten återtas, på vad.

Varsamt går jag fram, varligt ser jag dagen gry. Drömmer om kroppar som möts, ser händer som rör, som berör. Rör vid mig så ska jag beröra dig så som du berör mig. Vidrör mig, rör vid mig, så vi kan röra om varandras liv. Beröra, röra varligt och ömt. Jag vandrar varligt vidare och drömmer än. Så rör mig och jag ska beröra dig.

En kort stund sluter jag mina ögon för att se, se dig här hos mig. Jag förnimmer din doft i mitt minne, jag känner din hand i min, ser dina ögon som ler. Min sinnlighet spirar och jag känner vällust på min hud som du i drömmarna berör. Jag hör dig andas mitt namn när jag tar dig i min famn. Kysser dig, njuter av dig, njuter med dig.

Så öppnar jag åter min blick för just denna dag, för det som är just nu. Men min lust finns kvar, jag bär den, bär den med mig. Leende tar jag nya steg och vandrar vidare, vandrar åter hem. Nu är dagen fylld av liv av lust och längtan, längtan till dig.

Enbart längtan

Peter PC Carlsson

Kommentarer till Enbart

Postat av: Ida

Kom igen nu!
Har utmanat dig..
Jag vet, jag hatar det med...
Men lite sanningar är alltid kul..

2008-01-21 @ 17:37:11
URL: http://mobjer.blogg.se

Postat av: Di

Vad fint du skrivit om din vandring i livet den här dagen.:) följde dig enbart vid sidan om...berörd..
kram

2008-01-21 @ 20:17:01
URL: http://diqueen.blogg.se

Postat av: Petra

Gå gärna in och läs om lite olika kysstekniker.. :)

2008-05-09 @ 22:10:04
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0