080125 Enbart älskad

Enbart älskad av alla. Ja det är väll vad vi alla vill. Att bli älskade. I går morse satt jag med min 2,5 årige grabb i knäet. Vi hade lite morgonmys framför TV:n. Kramades och pratade lite. När jag sitter där med min nu minste son, kramar honom, snuffsar (doftar) honom i håret så kan jag inte annat än att överväldigas av kärlek. Fåtöljen är lite för smal så våra bägge rumpor får inte plats bredvid varandra. Lille Leon konstaterar att "Pappa du har stor rumpa, större än mamma (de får plats bredvid varandra i fåtöljen)." Så lyfter han på sin lilla rumpa och klappar den lätt och säger: "Leon har liten rumpa, pappa har stor!" Jo tack för den.


Nåja jag lever med skammen och fortsätter att gosa med min lille son. Efter en stund kan jag inte låta bli att uttrycka min kärlek till honom. Så jag säger som det är. "Pappa älskar dig!" Leon svarar som vanligt att "Mamma älskar mig också" och jag håller med. Så är det. "Vi älskar dig Leon, både pappa och mamma älskar dig!". Nöjd nickar Leon och fortsätter att titta på när Nemos pappa letar efter sin son.


Några minuter senare säger Leon nöjt "Pappa, alla älskar mig!"


Alla älskar mig, tänk, att alla älskar dig, för att du är du. Alla älskar Leon, för att han är just Leon. Det är hans världsbild. Tänk om han kunde behålla den hela sitt liv. Att vara älskad för att han finns, för att han är. Vad kan vara större än det, att vara älskad för den man är.

"Ja Leon alla älskar dig, vi älskar dig Leon!". "mmmmmm" svarar han nöjt.


Eller häromdagen kom han och kröp ner bredvid mig tidigt på morgonen, kröpp in under mitt täcke och var som vanligt otäckt vaken. Så efter en liten stund så säger han... "Pappa" "hmmmmmm" svarar jag trött. "Pappa!" "mmmm" svarar jag igen. "Pappa (så en liten konstpaus) Jaaaaaag är jääääätttttte sööööt!" Vad kan jag svara annat än att "Ja, Leon det är du, du är jättesöt!" "hmmmmmmm" svarade Leon med stort välbehag.


Livet kan vara så, älskad av alla och jättesöt. Så kan det vara och så har vi alla rätt att känna. Leon jag älskar dig och du är jättesöt. Beppe, Hampus och Mattis jag älskar er och ni är jättesöta, helt underbara. Underbara barn, som jag älskar som är värda att älskas av alla.


Tänk att få vandra genom livet och känna sig älskad, känna sig jättesöt? Så ljuvligt, så underbart, då kan man säkert också älska sig själv, känna sig nöjd med hur man ser ut.


Du är värd att älskas, och du är söt, jättesöt.


Enbart älskad och jättesöt.


Peter PC Carlsson

Kommentarer till Enbart

Postat av: Nina på Johangården säger

Jaaaa, tänk vad härligt att vara älskad av alla och jättesöt!

2008-01-25 @ 17:22:45
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Postat av: Ida

Cool kille du har =)
Så sött.
Barn är så härligt ärliga.
(förlåt, nu menar jag inte att du har stor rumpa..)
Hehehe...

2008-01-25 @ 20:52:28
URL: http://mobjer.blogg.se

Postat av: Satu

vad fiiiint! *vart faktiskt tårögd* Tänk om man kunde fått vara det.

kram!

2008-01-26 @ 09:02:45
URL: http://satuelisa.blogg.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0