080305 Enbart Underbart

Enbart underbart att än en gång känna mig levande. Känna att jag fortfarande har attraktionskraft, att jag är attraktiv. Att attrahera, att dra till mig inte stötta bort. Attraktion, dragningskraft, lust och längtan. Vi drar och vi dras till varandra. Enbart ett litet leende väcker längtan, väcker lust. Jag ser dig och du ser mig, vi syns, vi finns och vi lever. Lever här och nu. Här lever jag, här lever du, här lever vi.


Tillfälliga möten, tillfälliga stunder då vi ses, då vi stöter emot varandra, stöttar varandra, stöter på varandra. Vi stötte på varandra, små stötar, stötar av ömhet, av attraktion, av lust och av längtan. Enbart det, enbart så. Jag ser dig, du är sedd, jag har sett dig, har funnit dig. En liten stund, en liten samvaro, här och nu. Tillfällig möten, tillfälliga gäster i våra liv. Tillfälle, till kontakt, till möten, till samvaro, till att förlösa lust, förlösa längtan. Se mig, jag ber dig! Jag ser dig, även om du ej ber mig. Ett liv i lust, i längtan, i förlösning. Så lös mig, förlös mig, och lös mig ur min vånda, ur min oro. Ge mig ro, ge mig tro!


Jag löser dig från dina band, från din tvekan, från din lust att leva ut din längtan. Men jag kan inte lösa dig från dina inre band. Dina band till ditt hem, till ditt liv. Jag dela en stund med dig, en stund som är nu, just nu, den vill jag dela, den vill jag finna. Dig vill jag dela, dela en stund, dela en stund med. Stött på mig stött ihop med mig och jag blir stöttad. Vi levde en stund du och jag, en stund tillsammans, en liten stund. En kort stund av samvaro, en kort stund av närhet och gemenskap.


Kan vi be om så mycket mer? Vad mer vill jag ha än underbara stunder av lycka, av tillhörighet, av bekräftelse av att vara tillfreds. Tillfreds med att kunna känna att jag lever att jag finns, att jag har ett värde. Du värderade mig, jag värderade dig. Du fann mig duglig jag fann dig underbar. Skulle gärna sett dig bar, bara bar, utan en tråd. Skulle gärna låtit mina händer smeka din axlar, stoppat mina fingrar i ditt hår. Känna doften av din hud, låta mina läppar fukta din nacke, känna saltet från din kropp. Tungan fuktar åter mina läppar och letar efter smaker från din hud.


I förnimmelsen kan jag känna din doft, i förnimmelsen har jag dina läppar mot mina, i förnimmelsen fylls mina smaklökar av det som är du, av dig.

Bakom mina slutna ögon blandas vi, våra tungor möts, våra safter rullar. Dina ögons blick finns för evigt kvar här hos mig. Här i mitt inre. Du finns nu i mitt bröst, i mitt hjärta, som en del av mig. Där finns du, här, här hos mig, i mig. Det är här du är om du skulle undra.


För alltid kommer mina händer att vila på din rygg, på dina axlar, dina skuldror. För alltid kommer de att minas din hud, dina musklers spänning, dina slutna ögon vid min massage. För alltid minns jag din andning när jag rör vid dig. För alltid finns du här hos mig.


Tillfälligt möttes vi, tillfälligt, fann vi varandra, tillfälliga gäster i varandras liv. Enbart det, enbart då, enbart nu kan vi mötas, kan vi finna en stund av gemenskap, av samvaro av närvaro.


Enbart hos mig kommer du för alltid att finnas kvar, att leva vidare, att växa och vårdas i mitt minne. Ett minne så väl värt att vårda, att värna. Så du finns nu i ett rum, ett slutet stilla rum inom mig, inne i mitt heligaste inre. Där vårdar jag dem jag vill minnas dem som för alltid skall få finnas. Där finns du och här finns jag.


Jag älskar dig inte men du har för evigt en plats i mitt hjärta.


Peter PC Carlsson

Kommentarer till Enbart

Postat av: Sacko

Det här inlägget väckte känslor/gamla minnen.
Man ska inte gömma vissa saker i "garderoben", de kan ju faktiskt glädja länge efteråt. Härligt skrivet

2008-03-06 @ 16:30:10

Postat av: Mia

Den här texten gick rakt in i mitt hjärta...Tack snälla för att du sätter ord på känslorna!
Kram Mia

2008-03-06 @ 16:37:48

Postat av: Di

du kan beröra...orden känslan..fint..tack..

2008-03-06 @ 20:13:53
URL: http://diqueen.blogg.se

Postat av: fia

tackar för tipset ang bärbar dator , hoppas att få tag ien som kan iallfall klara av att det man brukar göra på en data nämligen surfaoch va lite snabb . önskar dig en jätte trevlig helg.
ps otroliga texter du gör dom berör . ds

2008-03-07 @ 15:29:09
URL: http://ajaxen.blogg.se

Postat av: missy_he

varmt, sensuellt, får mig att känna, du berör mig

2008-03-07 @ 17:26:23

Postat av: erjis

Jag vet hur underbart det är att ha ett hjärta fyllt av minnen..

2008-03-08 @ 10:34:58

Postat av: Anonym

Alldeles alldeles underbart och det är min nyligen avslutad upplevelse. Hur visste Du det? Tack!

2008-03-13 @ 10:26:05

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0