080313 Enbart Stilla

Stilla sakta lugnt

Sakta, stilla lugnt,

Hand på ditt lår,

Hand i ditt hår,


Sakta stilla lugnt,

Smeker din hals,

Smakar din hud


Sakta stilla lugnt

Känner dina tår

Spritlande doft

Kittlande längtan


Sakta stilla lugnt

Min hand i din,

Fingrar så långa,

Så hårda och ömma


Sakta stilla lugnt,

Fingrar längst din hud

Läppar smaker,

Salt, lust och längtan


Sakta stilla lugnt

Min famn är din

Du kittlar lockar manar fram

Hand kupad runt


Sakta stilla lugnt

Så perfekt, så rent

Lycka lust och liv

Ömt och varmt

Sakta still lugnt

Peter PC Carlsson

P.S. En dikt skriven för ett antal år sedan. Kanske läser du den nu :-)

Kommentarer till Enbart

Postat av: Maja

Hej..myser bara av dina bloggar..detta är nytt för mej..funderar på att starta själv...vore kul om du kunde maaila mej..har lite frågor..

2008-03-14 @ 07:17:48

Postat av: Di

Underbart vackert

2008-03-15 @ 21:34:38
URL: http://diqueen.blogg.se

Postat av: Erjis

Läste den nu...

2008-03-19 @ 15:21:46

Postat av: manna

så vackert att kunna säga till en annan människa.....min famn är din. Får mig att fundra på var min famn är......

2008-08-24 @ 07:09:33
URL: http://mannasdubai.devote.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0