080317 Enbart Lättad

Enbart lättad borde jag känna mig, känner jag mig efter dagens besök hos doc. Mitt hjärta slår, det visste jag sedan tidigare. Men då visste jag också att det slår fel, för fort, extra slag och att jag får svårt att andas.


Om det var farligt visste jag inte, bra eller dåligt. Leva eller dö? Leva var svaret, hjärtat är helt friskt. Mer än så. Den feta kroppen har ett vältränat hjärta, ett hjärta som slår och pumpar friska slag. Varje slag är fyllt av blod, varje slag är fyllt av liv. Då hjärtat är satt på prov, då det tvingas att jobba, då det tvingas att slå. Jobba, jobba, kämpa, kämpa, slå och slå. Varje slag är en kamp för liv, för att leva. Så slå, slå hjärtat mitt.

Enkelt, så enkelt. Andas och låt hjärtat slå!

När hjärtat slår fel, slår färre eller extra slag. Då stiger en oro, då minskar luften, då ökar fruktan. Livet är nu, och hjärtat slår. Ännu ett tag, om så det slår fel, om så det slår mer än det skall. Så slå hjärtat mitt, slå, banka och slå. Jag lever än, så slå. Bra slå, ännu ett slag, och ytterligare ett, och ett till och ett till, och... ja och så vidare.


Var slag är mitt liv, var slag är övertid. Var slag är den stund jag lever.

Så min otränade kropp har ett tränat hjärta, det slår och det frustar var och varann sekund. Livet är nu, det är nu som hjärtat slår. .


Slag efter slag, puls, efter puls. Varje stund vi lever samman är en stund att glädjas, är en stund av ro, är en stund av fröjd. Så kom, kom och fröjdas med oss, kom och dra din vals. Låt ditt hjärta klappra.


Mitt klappra ännu ett tag. Klapprar och slår, bankar så gått som det förmår.


Det är lätt att känna skräck när hjärtat skenar, när det slår så att bröstet dånar. När det slår så att du vill kräkas. Starkt är hjärtats puls. Så låt mig andas, låt mig le, låt mig känna pulsen från din kropp!


Mitt liv är i dina händer, är i din famn. Jag böjer mig och bugar. Väntar på den famn som jag skall fånga. Så kom, kom du famn i vind. Kom du famn bakom. Giv mig styrka att förleda att leda och bereda.


Älskade kom, kom och kom. Låt oss komma så kom. Kom och kom. Jag vill komma så kom, kom och kom.


Dagen är min då den gryr, dagen är min då natten flyr. Det är så jag vill leva, så jag vill va. Så ta mig med i din vandringsled.


Kram hjärtat mitt, kram och tack för dina slag.

Peter PC Carlsson

Kommentarer till Enbart

Postat av: Camilla

Jag vet hur nervös man blir med extraslag. Fast mitt berodde mest på stress antar jag. Var rädd om livet. Man har ju bara ett.

2008-03-18 @ 14:05:17

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0