080327 Enbart Stor

Enbart stor känner jag mig idag. Vuxen! Det är 21 år sedan jag blev far, sedan jag blev pappa, sedan jag fick växa in i vuxenvärlden, bli vuxen. 21 år sedan jag var liten.
Min äldste son är 21 år. Tänk att han är så gammal och jag så ung. Vad är det som hänt, vad händer med tiden när vi växer?

Ibland står den stilla och ibland går den otroligt fort, för en del rör den sig inte alls och för andra tar den slut. För mig är det 21 år sedan jag blev vuxen, blev pappa. En roll som inte är så lätt att fylla, som kräver träning. En dag när min nu 21 årige son var 3 år var han arg på mig. Arg för att jag var sträng och han höll inte med mig om vad som skulle gälla.

Han gick fram till mig och stirrade på mig med bitter blick (från en treåring) och sa: "Pappa, man borde inte få vara förälder innan man varit förälder!". hmmmmm bara att hålla med men hur?

Fortfarande är han bestämd men är fortfarande jag hans pappa trotts att jag inte varit pappa innan han kom.

Enbart stor.

Peter PC Carlsson
Kommentarer till Enbart

Postat av: babybelle

Blir vi nånsin stora, dvs så stora som vi skulle vilja vara och måste vi det? Att få ha kvar "barnhjärnan" (ja det är vetenskapligt bevisat) är det allra bästa som kan hända en. Den styr all kreativitet och lekfullhet i livet är viktig för den mentala styrkan. Att se på livet med ett barns ögon och entusiasm - det vill jag aldrig förlora. Samtidigt som jag försöker kombinera det med att bli vuxen. Tänk att även mina barn är så stora och har barn själva trots att jag själv är så ung. Hur gick det till? Jag får träna på farmorsrollen och du Peter på att bli farfar. Jag lovar - man blir bara yngre!
Tack att du skriver!

2008-03-29 @ 08:50:28

Postat av: Ida

Häftigt. 21 år som förälder.
Jag har svårt att tänka mig min lilla ska bli så stor ;)
Men man växer väl med sina barn =)

2008-04-07 @ 22:02:06
URL: http://mobjer.blogg.se

Postat av: Eva

Hmmm... ja det är verkligen inte lätt att vara förälder. När min dotter var 3 år sa hon att hon ville byta ut mig, för att jag var för sträng. "Nu vill jag ha en annan mamma!" Men nu funkar det bra :-)

2008-04-09 @ 19:30:42
URL: http://suntliv2.blogg.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0