081115 Enbart timmar

Enbart timmar kvar innan målet är nått. Eller hur!!!! Visst det är drygt 800 kronor innan vi har nått målet att samla in 100.000 kr till barncancerfonden. Detta på två månader. I morgon är det två månader sedan jag startade insamlingen och nog skall vi under denna helg se till att nå målet. Den sista månaden blir en ren bonusmånad. Jag tror att du liksom jag har givit och ge vad du kan även denna månad. Men vilka ytterligare kan du få att ge?


Det är idag två månader sedan Madde lämnade sin plåga och smärta här på jorden, det är två månader sedan hon släpte sin kropp, sin familj och sin underbara pojkvän. Två månader sedan. Idag finns hennes ande frikopplad från "Den jävla idiotens" smärta. Idag lever du fritt Madde, fri från smärta, kropp och från vår jord.

Igår sände barncancerfonden vår vinst för bästa insamling. Det var en Xbox 360 som var det pris jag vann. Men jag menar att vinsten skall tillfalla alla oss som velat ge till barncancerfonden. Därför gav jag den till Maddes mamma. Hon har varit i kontakt med Sahlgrenska sjukhuset avdelning 70 där Madde behandlades. De har sagt att de tacksamt tar emot denna Xbox 360. Barnen kommer att få något att göra förutom att vänta på att deras behandling skall hjälpa dem.


När hon lämnar över presenten från oss alla så kommer en journalist att följa med, jag hoppas att de tillåter att vi på denna blogg lägger upp någon bild från överlämnandet.


Jag måste säga att jag känner mig stolt, stolt över att få vara med och bidra till att vi, alla vi tillsammans nått målet. Det är mycket pengar med tanke på att vi som har samlat in har gjort det till en för oss okänd person, men en person som berört. Jag känner mig stolt.


Barncancerfonden har en egen tidning och de skriver om vår insamling. Tidningen i Trollhättan (http://www.ttela.se/) har skrivit och kommer att skriva igen.


Förutom den stora summa vi samlat in så känns det bra att ge bort Xbox 360 till barn som är drabbade av "Den jävla idioten" (det var vad Madde kallade sin cancer). Tack alla som givit. I morgon har vi nått 100.000 kr. Jag lovar :-)

Så alla ni som nu tittar in, sprid till era bloggvänner att nu ska vi genom taket, vi skall knäcka gränsen så att det smäller om det. Ju mer vi knäcker den ju bättre.



Peter PC Carlsson

Inlägget är pingat på Intressant.

Gå in och läs om Maddes kamp mot cancern, hennes mammas beskrivning när hon lämnade jorden och hennes pojkväns varma ord. Ge sen ditt stöd till cancerforskningen. Länk Enbart gästblogg av Anne. Skänk en gåva till Barncancerfonden.
Kommentarer till Enbart

Postat av: Isa

sv: Tack!:) Men jag tror jag håller med dig. De Marcus:arna känns inte så troligt att det är. Men ska höra mig för, och ska fråga lite mer nästa gång. Hade bara så bråttom iväg.

Hoppas du får en bra kväll!

Isa

2008-11-15 @ 17:45:14
URL: http://isasstyle.blogg.se/

Postat av: Hontass

Ja Peter jag hoppas verkligen att du är stolt ända in i hjärtat för det ska du vara! Jag är stolt över att få ha varit med att bidra till dettaoch det hoppas jag att alla är.



Sv: Ja barn är ju då underbart ärliga och ibland vill man sätta en tejpbit för munnen på dom ;)



Zack blev ganska knäckt när han hörde mitt samtal med polisen. Jag vill inte att han ska känna att det inte spelar någon roll om man anmäler eller inte.



Just nu tycker han inte det va värt det och jag hoppas och önskar och ber att de inte lägger ner det här.



kram

2008-11-15 @ 17:55:19
URL: http://www.metrobloggnen.se/hontass

Postat av: Leina

Träffade min kollega J igår.... 31 år.... Hon log med hela ansiktet, glad över att ha träffat mig så vi kunde följas till "fikat" som vi har varje fredag kl 15.00 på ngt fik i stan... På min fråga hur hon mådde svarade hon... Igår var det ingen bra dag... Jag fick veta att jag inte kommer att överleva hjärntumören... Men det kan ta ett år eller tio år innan jag dör... Under tiden ska jag leva... Mitt hjärta brast... Sen fortsatte vi att gå, sakta mot Rådhuscafét... Hon är så djävla tapper... Önskar jag hade hälften av hennes mod...

2008-11-15 @ 18:54:21
URL: http://www.leinas2.blogspot.com

Postat av: Mette

Du har all anledning att vara stolt över det du åstadkommit.Bara att komma på ide´n när vi andra bara var tysta.All heder år dig.Du kommer att nå målet.Men blir så himla intresserad av att veta mer om dig.Härligt med en man som vågar sig på ämnen med så mycket känslor.

Keep on fighting.

Såg att du varit inne på min blogg,då blir jag lite rädd.Du skriver om så mkt viktiga saker mens en annan svamlar på.Nu måste jag tänka på vad jag skriver hädanefter.

Kram Mette

2008-11-15 @ 18:59:33
URL: http://finnotto.blogg.se/

Postat av: Karrow

Jag beundrar dig för att du lyckats med det här och att du är så vänlig.

Jag känner mig stolt över att ha kunnat bidra med och få folk jag känner att bidra till insamlingen också.



Du ska ha all credit för det här! :)



Och jag ska länka till din insamling i min blogg.

2008-11-15 @ 19:46:10
URL: http://captainkarrow.blogg.se/

Postat av: fia

Det finns en andledning till att just du slulle dra igång denna insammling , därför att du har hjärtat på rätta stället ,och det ska du ha en enorm eloge för .

/fia

2008-11-15 @ 19:52:59
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Postat av: Lotta

Ja du har verkligen en hjärta av guld och klart att du ska vara stolt!!

Jag ska länka i min blogg till insamlingen!



svar: Ja pappers Sverige verkligen!! Trodde inte att det skulle vara så jobbigt att byta fack!

Ja,Johan har en ju en massa fans men svårt att förstå varför?

Men Kevin är riktigt duktig tycker jag och även de andra som är kvar!

Ha en trevlig helg! Mvh Lotta



2008-11-15 @ 20:06:36
URL: http://liz83.blogg.se/

Postat av: Siw

Helt otroligt!!! Sträck på dej rejält, det gör alla vi som varit med.

Kram

2008-11-15 @ 20:08:32
URL: http://yllegarnets.blogg.se/

Postat av: Johanna

Ja, det är många barnprogram som bara är ren skit!



Väldigt fint gjort att skänka spelet du vann till barnen på sjukhuset! Framför allt så var det ett väldigt fint intiativ att starta en insamling.

2008-11-15 @ 20:29:18
URL: http://smulan.bloggagratis.se

Postat av: Di

Ja,det känns fint att ha bidragit om än med en liten del i detta sammanhang..jag blev lite stolt och förskräckt när min blivande sambo meddelade att han fått brev från Tobias registret..dvs..någon behöver hans benmärg..för bot mot leukemi..det som gör mej stolt över min man är hans ord, passar det så är det väl inget att fundera på! Vilken man jag hittat! Det gör mig både stolt och rädd..och frågande om hur jag skulle ställa mig till att anmäla mig dit..



jag är stolt över dig också PC för att du tog tag i detta och gjorde en god sak för många på en gång!

Varm kram för att jag fick vara med och hjälpa till!

2008-11-15 @ 22:37:25
URL: http://diqueen.blogg.se/

Postat av: Marica Rödebäck

Ja, det är skönt när man kan ha såna dagar ibland.

2008-11-15 @ 22:59:30
URL: http://rodeback.blogg.se/

Postat av: Lena

D

2008-11-15 @ 23:46:47
URL: http://lenjangel.webblogg.se/

Postat av: Lena

Det är sannerligen underbart och så gott att se detta engGEMang från alla runt omkring.Jag är stolt och glad jag med och vill även säga att du tog ett initiativ så bra!

Kram Lena Lenjangel

2008-11-15 @ 23:48:02
URL: http://lenjangel.webblogg.se/

Postat av: Anne

Hej vännen,

Jag skrattade gott åt ditt inlägg om Daniel Craig,

håller med om att Sean Connery är eller var snygg,

nu är han för gammal för min smak men ändå...

Filmen var bra, och Bondfilmer ska ses på bio, inget annat! Och ja.....Daniel C är lite skönt dräggel, fulsnygg, "hot", råbarkat sexig, hmmmm..!



Nu till det fantastiska...

För 2 månader sedan dog min ängel, Madeleine och på dessa få månader har så oerhört många människor visat sitt stöd och engagemang för en god sak.

En dag efter hennes död startade du en våg av kärlek!



99. 276Kr har i skrivande stund samlats in till barncancerfonden och taket är snart nått. Du har rätt...allt över 100.000 blir bonus...

...men jag skulle vilja säga att varenda krona som samlats in är en bonus, för Madde skulle inte dö, och om hon hade levat hade inte en enda krona av dessa 100.000 samlats in.

En paradox kan tyckas men nu blev det så.



Reportaget kommer om överlämnandet av X-Boxen

och bloggvärlden har gjort en skräll i medmänsklighet och djup.

Du får naturligtvis kopiera allt från min blogg,

när det är klart.



Vi har bevisat att det inte bara finns ytligt blaj utan även sammhällsengagemang.

Det är tack vare dig Peter!

Du gjorde det möjligt, med Maddes hjälp.



Hon finns med oss och ler av lycka på sin underbara semester i universum!



Puss på dig min vardagshjälte!

2008-11-16 @ 02:07:47

Postat av: Malin

nås det inte en idag så gör det en annan dag. några tusen kommer trilla in efter en middag vi hade till förmån för barncancerfonden som projektarbete i skolan :)

2008-11-16 @ 10:33:16

Postat av: Linda

Känns fantastiskt att jag också varit delaktig i detta :)

2008-11-16 @ 10:55:36
URL: http://lindaassheshouldbe.blogg.se/

Postat av: Lena A

Härligt Peter, visste att vi skulle nå målet!

Och kul att x-boxen även blev som en liten extrabonus.

Kram



2008-11-16 @ 10:57:48

Postat av: Siw

Det är helt underbart rolig!!!! :-)

Kram

2008-11-16 @ 11:34:23
URL: http://yllegarnets.blogg.se/

Postat av: fia

NU har jag skrivit några rader om din insammling och hoppas på att det ger resultat så målet blit nått innan måndag .

önskar dig en trevlig söndag .

/fia.

2008-11-16 @ 12:28:53
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Postat av: David

Jag är så otroligt stolt över att det finns såna människor som dig. Och som alla som har skänt och bidragit. Det värmer verkligen mig. Och ja, Madde hade blivit förundrad och imponerad, hennes tänk lever kvar. Vi pratade mycket om såna här saker, engagemang, vilja och medkänsla. Engageman är bland det mest attraktiva som finns hos en människa kom vi båda fram till.



tack



/David

2008-11-16 @ 21:11:01
URL: http://therealcolombo.blogg.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0