081119 Enbart Regn

Enbart regn som kallt faller, som likt små isbitar träffar mitt ansikte när jag tar mig fram. November med mörker, kyla och fukt. November en månad mellan värme och ljus. Tidigare har jag alltid tyckt att det varit en hemsk månad men för första gången kan jag leva trotts att det är november. Skönt, att jag inte måste känna mig deppig och utslagen fast vintermånaderna och mörkret är här. 

Delvis är det frågan om en annan inställning från min sida men huvudsaklingen beror det på att en obalans i kroppens depåer är balanserad. Lite märklig känsla för mig att jag inte måste vara deppig trotts att det är vinter :-) Dock en väldigt behaglig känsla.

En annan behaglig eller intressant känsla är att uppnåt målet 100.000 insamlade kronor till barncancerfonden. Idag kom ett inramat diplom som jag hängde upp på min arbetsplats. Jag har inte ens sagt att jag bloggar så frågor lär komma efter hand.

Stolt har jag också svarat på ett par olika journalisters frågor om insamling och bloggkraft. Stolt känner jag mig för att jag varit med och bidragit. Stolt känner jag mig för att Xbox 360 ges till Sahlgrenska avdelning 70.

Hoppas att pengarna fortsätter att strömma in till barncancerfonden för pengarna behöv. Tack ni ca 1.400 personer som hittills bestämt er för att ge pengar för att motverka "Den jävla idioten".
 

Peter PC Carlsson

Inlägget är pingat på Intressant.

För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna och cancern skall bekämpas.
Gå in och läs om Maddes kamp mot cancern, hennes mammas beskrivning när hon lämnade jorden och hennes pojkväns varma ord. Ge sen ditt stöd till cancerforskningen. Länk Enbart gästblogg av Anne. Skänk en gåva till Barncancerfonden
Kommentarer till Enbart

Postat av: Vida

Skönt att du får njuta av den mörka delen av året utan att bli deprimerad och du ska vara oerhört stolt som åstadkommit det du gjort genom insamlingen. Jag tycker att det är helt fantastiskt att så många skänkt och att det finns sån kraft och medkänsla i bloggvärlden. Det gör mig glad och ödmjuk!



/Liv

2008-11-19 @ 18:57:05
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Postat av: Di

Å var du har gjort ett bra jobb, både med dig själv och för andra! Sträck på dig Peter, njut av målet är nått både för dig och för Den Jävla Idioten! Jag är glad att jag fått följa med på den resan!

Varm varm kram

2008-11-19 @ 19:36:57
URL: http://diqueen.blogg.se/

Postat av: stella sweden

Läser ju o seeer vad du åstadkommit...kan inget säga mer än att va stolt över dig själv!

Och...joo kanske att vilken jävla månad de än är så är jag lycklig o fnurrar runt som en nykläckt kyckling...kan int hjälpa det...o det irriterar en del men I don´t give a damm!



O nu är du lycklig TROTS att de är november!



DET gläder mig!

2008-11-19 @ 22:20:22
URL: http://enlitenj-ablogg.blogspot.com

Postat av: Anne

Skönt att du känner dig glad i november....själv känner jag att är det någon månad som borde avskaffas så är det just denna månad.

Hoppa, över, resa bort, täcket över huvudet...bläää.



Har nog hamnat i källaren men av en orsak som ingen vill uppleva.

Jag ska nog ta mig upp såsmånigom.

Det gläder mig oerhört att kunna säga att du är vår vardagshjälte, alla kategorier!



Tack Peter!!!!!!

här kommer länken till ttelas artikel idag om insamlingen som blev så lyckad.



http://ttela.se/familj/1.52633

Kram Anne

2008-11-19 @ 23:24:52
URL: http://levaidag.blogg.se/

Postat av: Siw

Ja a, du är den största vardagshjälten jag hört talas om i alla fall.

Kram

2008-11-19 @ 23:46:55
URL: http://yllegarnets.blogg.se/

Postat av: Gisan

Det är så härligt att målet nåddes! Kul att bloggkraften får lite uppmärksamhet också.



Jag har lite problem med mörkret i år för att i mitt fall är inte balansen helt inställd. Men jag tror nog att det ska gå i alla fall. Annars för jag finjustera lite. Kramar...

2008-11-20 @ 08:02:40
URL: http://gisans.blogspot.com

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0