081120 Enbart Intervju

Enbart intervju efter intervju har jag varit med om de senaste dygnen. Först ut var Ttela som ville veta mer om insamlingen. Det resulterade i en välskriven artikel om hur vi lyckats nå målet 100.000 kr insamlat på två månader istället för tre.


Därefter intervjuades jag av en student från Journalisthögskolan och idag av en journalist på GT. Tidigare har jag intervjuats för Barncancerfondens egen tidning, Barn & Cancer, det inlägget kommer den 1/12. Det är lite olika vinklar som journalisterna har, antingen handlar det om varför jag startade insamlingen eller varför det gått så bra. I bägge dessa fall hänvisar jag till det engagemang och den positivism som Madde hennes mamma Anne och hennes pojkvän David gett oss läsare genom sina bloggar.


Nu betalar vi tillbaks genom blygsamma små gåvor till Barncancerfonden. Det är vårt sätt att visa vår uppskattning, vårt sätt att bidra till en värld utan cancer.

Peter PC Carlsson

Inlägget är pingat på Intressant.

För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna och cancern skall bekämpas.

Kommentarer till Enbart

Postat av: Hontass

Det är beundransvärt Peter!



Va riktigt stol över dig själv!

2008-11-20 @ 16:35:04
URL: http://www.metrobloggen.se/hontass

Postat av: fia

va kul att du har giort interljuverna och det finns en orsak till att just du skulle göra detta och väcka upp resten av blogg värden . som jag har sagt förut , du har hjärtat på rätta stället.

må så gott .

/fia.

2008-11-20 @ 16:50:24
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Postat av: Hontass

Jo jag blev ju det och ganska ordentligt oxå. Det är just den otillräckligheten som gör mig så förbannad när det gäller barn.



Nu va ju i och för sig mina föräldrar totalt nerdrogade så det kanske inte hade hjälpt att dom hade vetat vem vi hade på andra sidan väggen..



Men jag anser i att det är vuxenvärldens och lagens skyldighet att skydda barnen så långt det bara går.



Det är som du säger väldigt svårt att avgöra vad man ska göra med dom men att skydda förövarna är ju fel metod.



I mitt fall va han en återfallsförbrytare men det saknades bevisning. Skadorna hade läkt när hela historien kom fram. Men då tycker man ju att om en 6 åring påstår att detta har hänt och om mannen i fråga är en återfallsförbrytare "vilket inte on vet om" så borde bara det va ett tungt bevis. Men så va inte fallet... Sen va jag ju en sån där knarkar unge med och det gjorde ju inte saken bättre.



Man såg ju inte direkt på saker då som man gör nu både på gott och ont.



Sånt här tänder eld på min stubin kan jag lova :)

2008-11-20 @ 18:18:37
URL: http://www.metrobloggen.se/hontass

Postat av: Erika

Det är helt otroligt fantastiskt att veta att vi kan bara vi vill och hur högt vi kan nå för våra medmänniskors skull. Men många får gräva långt in i sig själva för att inse det och det är just det som Du, tack vara detta underbara initiativ, har gjort. Du har fått människor att tänka efter och det är så vackert gjort att ord nog finns inte att beskriva det. Jag beundrar dig för den kraft du visar och jag hyllar dig för vad du gör för dina medmänniskor. Man kan inte annat än att vilja bli en bättre människa när man läst och tagit del av allt som skett runt detta.

2008-11-20 @ 23:02:40
URL: http://dumman.blogg.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0