081120 Enbart Tim

Enbart Tim fick den 3 november 2004 veta att han har en hjärntumör, Medulloblastom, i lillhjärnan. Redan dagen efter opererades Tim i 15 timmar. Tim var då 7 år. Många behandlingar senare så har Tim nu fått ett allvarligt bakslag. 20 nya tumörer i hjärnan.

Av den månad som är kvar av insamlingen för Madde tänker jag också på Tim som fortfarande kämpar. Nedan följer en text han skrivit och du kan också höra honom sjunga.

Jag vill känna livet inom mig.
Text: Tim Ahlgren

Det var en kväll i november,
jag fick ett besked som ingen vill ha
Känslan inom mig kändes inte bra
Många dagar i korridoren jag gick
och lyssna på fåglar var det enda jag fick
Viljan att leva växte starkare och starkare
Jag ska klara det här, jag är en vinnare
Jag måste kämpa, jag måste kämpa mig fri
Jag är stark och jag vill känna livet inom mig
Efter fyra år är jag inte fri, men så SKA det bli
Jag är en kämpe jag, ger inte upp



Tims mamma skriver om dåliga nyheter


Adress till Tims blogg  och till en artikel i Aftonbladet.

Jag sänder mina tankar till Tim i sin kamp och till Madde som vakar över oss alla.

Peter PC Carlsson

Inlägget är pingat på Intressant.

För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna och cancern skall bekämpas. 
Skänk en gåva till Barncancerfonden. Mina länkade läsare.

Kommentarer till Enbart

Postat av: Mats

Hej! Jag vill bara berätta att jag har skrivit ett eget inlägg om Tim på min blogg och lagt upp sången också. Jag lånade lite av texten i ditt inlägg och lade till lite egna ord; jag hoppas att du inte misstycker. Hör av dig i så fall så tar jag genast bort det.



Hälsningar

Mats

2008-11-21 @ 00:05:28
URL: http://b-flatsblog.blogspot.com

Postat av: Anne

OJ, WOW...tårarna flödar och jag känner...tar det aldrig slut med barn och unga som får cancer. Det SKA INTE VARA SÅ!!!!

DET FINNS INGEN MENING MED DET!



Tim, vilken underbar kille!

En sån röst och styrka och vilja att LEVA.

Jag ryser! Låten går rakt in i hjärtat!



Ni är många därute som vi inte vet något om.

Alla, vartenda barn och ungdom som har cancer ska det kämpas för. Varenda unge! Även de som inte kommer fram i media och bloggvärlden.

Alla ni som finns därute vill man hjälpa att bli friska.

Det vi kan göra är att skänka pengar till forskningen.

En dag hjälper det just ditt barn som fått "den-jävla-idioten-beskedet"....att överleva!

Tack Peter för att du hittade TIMs blogg!

2008-11-21 @ 00:08:09
URL: http://levaidag.blogg.se/

Postat av: Hontass

Oj vad starkt, nu sprutar tårarna.

2008-11-21 @ 08:23:15
URL: http://www.metrobloggne.se/hontass

Postat av: fia

blir så lessen , men jag har bestämt att jag vill göra mitt bästa att för söka hjälpa iallfall .

Att sätta in pengar varje månad eller oftare till barncancerfonden kostar inte på nåt för oss men det kan göra skillnad för ett barns liv .

När jag läser detta blir jag envis som ett troll , cancern ska bekämpas , det måste ta slut med att barn får sin barndom ifrån tagen ,av någon som kliver in och bestämmer som är en så elak sjukdom som cancern är .

som sagt jag blir så lessen .. och arg och envis..

men hoppas hoppas att vi kan hålla i gång insammlingarna så vi alla kan tillsammans råda bot.



hoppas .

/fia.

2008-11-21 @ 10:32:42
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Postat av: Siw

Det finns helt enkelt inga ord.

2008-11-21 @ 23:01:03
URL: http://yllegarnets.blogg.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0