081021 Enbart Hammarby

Enbart Hammarby förlorar miljoner på att de inte får tillräckligt många fans att komma till sina matcher. Så bra! Själv bor jag i Hammarby land och vill att det våld vi har sett inte minst från Hammarby fans skall stävjas. Det är väll klart att publiken inte vill komma när det är kallt ute, lagen spelar dåligt och om man går dit hotas man av att bli nedslagen.

Jag är förvånad att så många som 12.483 personer betalar för att gå till denna match. Det är hög tid att städa upp i läktarna, klarar inte klubbarna av det så bör det vara stängt för publik att närvara. Nu kan vi snacka om ekonomiska incitament.

Det är inte acceptabelt att våldet på läktarna fortsätter så som hittills. I väntan på att det problemet löses kan jag inte annat än säga att 12.483 personer är allt för många som går på ett derby.

Fotboll och våld hör inte ihop, lika lite som alkohol och bilkörning. Våldet skulle garanterat minska om det infördes en nolltolerans för alkohol av de som besöker matcherna. Garanterat skulle många avstå att gå och initialt skulle antalet betalande säkert sjunka ytterliggare, ändå är det rätt väg att gå i det långa loppet.

Så ni som vill ha fotboll att kolla på, kräv att alla som går in får blåsa för att visa att de är nyktra och kräv att ni blir kroppsvisiterade.


Peter PC Carlsson

Inlägget är pingat på Intressant.


Gå in och läs om Maddes kamp mot cancern, hennes mammas beskrivning när hon lämnade jorden och hennes pojkväns varma ord. Ge sen ditt stöd till cancerforskningen. Länk Enbart gästblogg av Anne. Skänk en gåva till Barncancerfonden.
Kommentarer till Enbart

Postat av: ina

tack för alla tips och information! jag är uselt dålig i politiska frågor. men tyvärr går det inte att undvika någonting som man inte tyckt om tidigare idag! man kan inte längre tänka bara på sig själv och det är ett tecken för människor att börja tänka om: vad ska man prioritera i livet. allt från mening till livsstil osv.

tack även för dina ord i min blogg!:)

2008-10-21 @ 00:15:45
URL: http://iinnaa.blogg.se/

Postat av: Gisan

Jag håller absolut med dig om detta! Kramar...

2008-10-21 @ 09:39:56
URL: http://gisans.blogspot.com

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0