080916 Enbart Valdag

Enbart valdag är vad det är idag. FRA-val. Jag skulle tro att denna dag blir ihågkommen i valrörelsen. Valet är mycket större än regeringsduglig Reinfeldt insett. Idag röstar han bort sig från statsministerposten 2010. Ja åtminstone om man skall tro bloggvärlden.

Detta kommer Reinfeldt att bortse från, jag tror att det är ett misstag. Ett stort misstag. Bloggvärlden är som elefanter den glömmer inte. Regeringen har helt missat att förklara, man har hittills förlitat sig till att man gjort en politisk kompromiss och sedan är det bra med det. I SvD idag ges en intressant förklaring till varför detta är fel.

Ett antal centerpartister går till gemensam attack mot det väntade beslutet på DN-debatt. Under tiden missar regeringsalliansens företrädare att göra ett sista förklaringsförsök istället försöker de blända oss väljare med att vi nu kommer att få mer i plånboken. Som om vår integritet vore så lätt att köpa. Synd att de missade denna sista chans, det kommer inte att öka deras trovärdighet på bloggen.

I bloggvärlden verkar också de flesta se igenom Socialdemokraternas motstånd mot lagen, den handlar enbart om politik. De enda som varit konsekvent emot är miljöpartiet. Frågan är om vi nu får ett nytt liberalt parti. Liberalerna har ju redan tidigare lagt sig platt så när som Camilla Lindberg. Liberalerna är döda länge leve den nya gröna liberalismen.

Idag kommer många att gå ut på gatorna och protestera, Stoppa FRA, riv upp, gör om, gör nytt! Parollerna kommer att vara många. Ni som vill uttrycka er mening men inte kan gå och demonstrera kan sända ett meddelande till er företrädare i riksdagen, eller varför inte till någon i regeringen. Hela listan finns i tidigare inlägg som jag skrivit.

Diskussionen om lagen innehåll lär fortsätta även efter denna dag. Den enda jag läst som gjort ett rejält försök från alliansen att ge sig på en förklaring är Mickael Odenberg.

Jag skrev tidigare ett brev till Statsminister Reinfeldt. Jag skrev där "Om man kommer fram till randen av ett stup då finns det enbart en vägg framåt och det är ett steg tillbaka."


Peter PC Carlsson
Inlägget är pingat på Intressant.
Kommentarer till Enbart

Postat av: Anders

Jodå hon läser min blogg =)...Vilken intressant blogg du hade, mycket bra skrivit.

2008-09-16 @ 10:38:50
URL: http://skaneandy.blogg.se/

Postat av: Soffie

å bra inlägg här idag med.

tyvärr orkar jag ej skriva fortsättning på den storyn har ingen inspiration alls idag,men tack för du valde mej och den kommer nog bli mycket bra när den är färdig.

ha en härlig tisdag!!

2008-09-16 @ 15:16:55
URL: http://soffie69.blogg.se/

Postat av: Fru Rödebäck

Nu har Linaveronica.blogg.se fortsatt... har vi gjort rätt?

2008-09-16 @ 17:31:04
URL: http://rodeback.blogg.se/

Postat av: Lena A

Hej Peter,

Tack för att du startade en insamling till minne av Madde, tänkte precis starta en jag med, men du hann före =) Tänkte hjälpa till o flagga lite för insamlingen...Tänk att man blir så berörd av någon man inte känner utan bara läst och pratat med på bloggen! Ha det gott!

2008-09-16 @ 19:56:01

Postat av: Nina

Jag har en utmärkelse till dig i min blogg...



http://ninajohangarden.blogg.se/2008/september/utmarkelse.html

2008-09-16 @ 20:11:10
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Postat av: Lasse

Om maninte har något att dölja - vad spelar det då för roll om man skulle vara avlyssnad av staten??

Det är ju som att försvara alla kriminella och låta dom hållas.

Tycker ni borde skämmas som försöker stoppa en lag där brott kan förebyggas.

2008-09-16 @ 20:48:39

Postat av: Matilda

Hejsan,

Du har en otroligt bra och fin blogg. Tar upp viktiga ämnen, det finns få bloggar som din.

Hittade hit via en annan blogg och jag är oroligt glad över att jag kom hit!

Jag kommer titta in många fler gånger.

Tack för en kanon blogg.

2008-09-17 @ 19:11:53
URL: http://elitcyklist.blogg.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0