080923 Enbart Anne

svar på inlägg från Maddes mamma Anne som hon gjorde här i en kommentar :


Kära Anne


Först när jag läste att du noterat att jag startat insamlingen och börjat marknadsföra den så skämdes jag. Jo jag skämdes för att jag som aldrig ens träffat Madde, blandade mig i. Men efter att läst hur viktigt du ansåg att insamlingen var kändesdet att jag gjorde något bra.


Jag kan aldrig förstå det Madde eller ni har upplevt. Det enda jag kan göra är att låta mig beröras, låta min medkänsla och empati få utrymme. Jag kan också verka för att fler kan ta del av hur ni tillsammans berör alla som läser. Det var grunden till att jag startade insamlingen. Men också att jag är så trött på ytligheten. Jag vill att vi alla skall stanna upp. Stanna och tänka efter vad som är viktigt för just oss.


Var gång jag gick in på Maddes blogg så lät jag mig beröras, efter ett tag skrev jag även enstaka inlägg i hennes blogg. Hon fanns i mina tankar för att hon berörde och det gör hon än, det gör du och David än.


Skulle det vara så att Maddes insamling vinner en X-box får du mer än gärna den och ge den till dem du vill. Jag visste inte ens om att man kunde vinna en X-box innan. Jag är övertygad om att den kommer till glädje på Sahlgrenska. Jag hoppas att vi vinner den så blir det ytterligare en gåva av betydelse. En gåva som Madde, du och David sett till blivit möjlig liksom alla de pengar från hundratals och åter hundratals personer som skänkt och fortsätter att skänka.


Insamlingen handlar så mycket mer än om pengar. Den handlar om vår förmåga att se, att känna, att visa omsorg och engagemang. Det handlar om att visa att vi är just människor, människor som kan ta till sig och visa att vi finns för var och en. Den kraft som finns i givandet gör mig rörd. På liknande vis som du Anne, Madde och  David gjorde mig rörda för ert varma sätt att skriva och möta dagen.


För allt det känner jag mig djupt tacksam. Mitt enda bidrag är att öppna en fond och försöka få så många som möjligt att inse att de vill ge, att deras gåva är viktig, att deras gest har betydelse.


Peter PC Carlsson
Inlägget är pingat på Intressant.

Alla ni som berörs och vill göra något se till att vi uppnå 100.000 kr innan Lucia. Skänk minst 100 kr i arbetet mot cancer och gör det NU!
Länk Enbart gästblogg av Anne.
Kommentarer till Enbart

Postat av: tess

Godmorgon... kampenfortsätter å vi länkar vidare för att få in pengarna till alla dom som behöver...



Ja glider inte på en räkmacka å kommer nog aldrig göra de heller ;-) Ja får fortsätta kämpa för allt i livet.. de e förbannat tungt just nu inte pga min förkylning utan av andra skäl... Hoppas du har de gott och får en bra tisdag //Tess

2008-09-23 @ 08:02:28
URL: http://tess701.blogg.se/

Postat av: Rebecca

Hej Peter.



Jag har varit i kontakt med Trollhättan Tidning och de letar efter dig. De vill jätte gärna ställa lite frågor till dig angående insamlingen. Kan du inte maila mig så ger jag dig deras nummer?



[email protected]

2008-09-23 @ 09:10:42
URL: http://www.majlov.blogspot.com/

Postat av: tess

leeer.... ja kan förstå att du inte vill ha sånna naglar men visst e de fint på oss töser?? Ja har allt egna naglar oxå men de e då rakt inte lika fina som de där... men men... vi får se... ja har stora problem idag med ytliga skitskaer som elite viktiga för mig just nu eftersom de stundar en speciell helg i storstaden. //Tess

2008-09-23 @ 11:53:28
URL: http://tess701.blogg.se/

Postat av: tess

Snart har du nått halva målet på insamlingen ser ja... kul... //Tess

2008-09-23 @ 12:03:09
URL: http://tess701.blogg.se/

Postat av: Gisan

Så härligt att se att pengarna fortsätter att ticka in. En gåva i form av ett X-box till Sahlgrenska är ju bara en bonus. Kramar...

2008-09-23 @ 14:14:56
URL: http://gisans.blogspot.com

Postat av: Sabina

Hej! har funderat lite och vill gärna gästblogga med min lilla dikt som jag skrev om förra onsdagen i min blogg som kallas "resan" kika där och se vad du tycker! Ha en skön solig dag!! Tjingeling // sabina

2008-09-23 @ 14:45:13
URL: http://mittlivsabina.blogspot.com

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0