080926 Enbart Gb av Lena

Nedan följer ytterligare en gästblogg i Enbart. Denna är skriven av Lena.
Håll till godo med en av de bloggar jag nyss upptäckt och som jag kommer att fortsätta att följa.

-------------------------

Tacksamhet

Idag har jag bestämt mig för att bara skriva ned vad jag är tacksam för i mitt liv. 

Jag gick en vända nere vid stranden. Och det blåste härligt.Det blåser ur hjärnan på en del negativiteter. Kallt var det dock. Jag hade vindtät jacka och keps. Men jag fick vackert dra upp luvan också. För det var kallt om nacken. Jag gick därnere och kom på att jag idag skulle skriva om hur jag känner det. Jag är eller blir inte lyckligare utav en massa prylar. Visst är det kul. Men det är skillnad på vad man behöver ha och på vad man VILL ha. Dessutom har jag lärt mig genom att leva på båten att man klarar sig utmärkt bra utan en massa saker som man trodde man inte kunde klara sig utan. Det enda jag VERKLIGEN VILL HA är min hälsa och att jag tar tillbaka kontrollen över min kropp.


Jag är tacksam att telefonen ringde imorse. För det innebär att jag vaknade till ännu en dag i detta livet.
Jag är tacksam för det var L min healer som ringde. Det innebär att hon tänkte på mig.

Jag är tacksam för att jag har en vatten kokare. Det innebär att jag kan få varmt vatten till mitt te.
Jag är tacksam för att jag hade råd att köpa glasögon. Det innebär att jag kan se mycket bättre.

Jag är tacksam för att jag har ben. Det innebär att jag kan gå på långa eller korta promenader.
Jag är tacksam för att jag har kläder på kroppen. Det innebär att jag slipper att frysa när jag är ute.

Jag är tacksam för att jag tycker om och accepterar mig själv med fel och brister. Det innebär för mig att jag också har lärt mig att tycka om och respektera andra människor.
Jag är tacksam för att jag kan höra. Det innebär att jag kan lyssna på vacker musik och fågelsång.

Jag är tacksam att jag har mat att äta. Det innebär att jag inte behöver svälta. Inte alla har det så bra.
Jag är tacksam att jag bor så nära ett bra sjukhus. Det innebär att jag kan få vård för min sjukdom på ett bra sätt.

Jag är tacksam för att jag har få men mycket mycket goda vänner. Det innebär att dom tycker om mig för den jag är.
Jag är tacksam för att jag har fått en hjärna.Det innebär att jag förstår att jag har så mycket att vara tacksam för.

Jag är tacksam för att jag har ett hus att bo i. Det innebär att jag har tak över huvudet. Inte alla har det.
Jag är tacksam för att jag har syskon och barn och syskonbarn. Det innebär att jag har en familj som förhoppningsvis älskar mig lika mycket som jag älskar dom. Inte alla har det.

Jag är tacksam för att jag har lärt mig att läsa och skriva. Det innebär att jag har kunnat skriva ner en del av allt det jag är tacksam för.
VAD ÄR DU TACKSAM FÖR IDAG????


-----------------------------

Tack! Enbart Tack för inlägget Lena!
Skulle du mot förmodan inte ha besökt och läst i hennes blogg Så gör det nu!

Peter PC Carlsson
Inlägget är pingat på Intressant.

Kommentarer till Enbart

Postat av: Dockmamman

Oj, vilket inlägg. Jag blev inspererad och ska nog ta ett inlägg med vad jag är tacksam för.

Det finns mycket jag är tacksam för just nu, jag har börjat lära mig leva med allt jag har i mitt bagage.

Övergreppen har idag gett mig styrka för att hjälpa mina barn som har även det i sitt bagage och jag har förstått att jag är värdefull både för dom, mig och min sambo, kanske även andra som är utsatta för övergrepp...



Har inte direkt skrivit om det i min blogg men håller på med en hemsida och sk försöka gå så långt att jag ska föreläsa om ämnet eftersom det tystas ner bland oss vanliga människor...



Jag har mist många s.k vänner när jag har börjat försöka att prata om mitt bagage, men de vänder sig bort och pratar om väder och vind, sedan så hör jag bara av dom sporadiskt tills de är borta, men så har jag även fått vänner som verkligen finns där och har funnits sedan den dagen sanningen kom upp till ytan...



Jag tror på att prata öppet om det för det är enda sättet att ge upplysningar och kanske ge styrka till att övergrepp förekommer bland barn eller att vuxna har blivit utsatt, tystnaden gör att förövare bara kan fortsätta i stillhet...



Med att jag börjat tala så har även min mamma (som misshandlade mig sista gången jag var 34 år) hennes bröder som är förövare, mina syskon utom en har tagit avstånd från mig.



Det tog från början mig väldigt hårt eftersom jag alltid trott att jag måste älska dom, vörda dom, vara ödmjuk mot dom osv...



Men idag så lever jag ett liv utan dom och det känns skönt, det är bara saknaden om en familj utan övergrepp, alkohol och misshandel man önskar sig. Men det har jag fått genom att ge min egen familj det...



Det var inte meningen att skriva så mycket men jag ville berätta...



Ha en bra dag och krya på dig



2008-09-26 @ 08:17:10
URL: http://stickmonster.bloggagratis.se/

Postat av: helen

Det var ett fint inlägg Lena gjort.

Så här skulle alla behöva tänka nån gång ibland.



Idag är jag tacksam för att jag har en underbar dotter som har en så underbar personlighet.

Jag har ju också en alldeles underbar sambo som varje dag talar om hur mycket han älskar mig och att jag betyder mycket.

Jag är tacksam för att vi bor bra.

Jag är också tacksam för att jag trots allt kommit så här långt i livet.

Idag är jag också tacksam för solen som värmer.

Kram till er

2008-09-26 @ 08:18:59
URL: http://gussilago.bloggagratis.se

Postat av: sabina

Hej Peter! Vad är din mail adress kan jag maila mitt inlägg!! // Sabina

2008-09-26 @ 09:56:57
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com

Postat av: Vida

Jag är tacksam för så mycket. Har arbetat mycket på det och det förändrar faktiskt hela synen på livet känner jag. Det finns så mycket att vara tacksam över om man bara lyfter blicken och ser allt med andra ögon.



Tack för härligt inlägg!



Vida

2008-09-26 @ 18:47:19
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Postat av: Lena Hultén Wilson

Hej Peter.Tusen tack för att jag fick komma och gästblogga hos dig. Hoppas du får en fin weekend och blir lite piggare igen.Massor med varma kramar från Lena

2008-09-26 @ 20:27:21
URL: http://turnip-fossilla.blogspot.com

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0