090404 Enbart Ytlig

Enbart ytlig har jag lust att vara, att bara få koppla av, kolla halvtaskiga filmer på TV och inte göra något av vikt. Bläddra i tidningar och strunta i nyheterna. Så jag kollar på Robinsson och slö surfar på nätet. Men under ytan finns ofta ett rörigt intellekt. Ja, rörigt, inte rörligt. Nej jag menade den negativa bemärkelsen, rörigt.


Ytan kan vara putsad, lugn och fin, men inunder kan kaoset råda. Det är då vi bränner, inte fett men väl längden på vårt liv. Utan tid och möjlighet att låta hjärnan sortera det kaos som vi ständigt möts av så har vi svårt att finna ro. Ju mer inre kaos ju mer vill vi skydda oss genom att putsa på ytan. Ju mer vill vi fly och förtränga det kaos som råder. Så vi tittar på TV, tar en grogg och bläddrar i en tidning.


Det är inte fel att söka lugn, avkoppling och försöka bara sitta ner och njuta, tvärt om, det är nödvändigt. Men flykt från ett inre kaos är ingen lösning. Det är just balansen mellan att kunna koppla av och att kunna hantera och sortera kaoset som var och en av oss behöver finna. Själv lägger jag mig nu i sängen och låter sömnen hämta kraft och hjärnan få möjlighet att sortera och strukturera. För som "det sjungs i den kloka slagerlåten", I morgon är en annan dag!



Peter PC Carlsson

Glöm inte att nominera till Månadens blogg April.

Sänd ett SMS med texten Besegra 9 till nummer 72900, då skänker du 50 kr till Cancerfonden och till insamlingen "För döda mammors barn, till minne av Sabina Najjar". Sabina blev månadens blogg januari 2009. Länka, skriv på din blogg och sänd ett par SMS! Läs gärna mer i Sabinas blogg eller om insamlingen!

Peter PC Carlsson
För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?
Kommentarer till Enbart

Postat av: Veiken

Tack för besöket på min blogg! Jag skänker ofta pengar till cancerfonden. Min mamma dog i cancer när jag var 16 år . Jag hoppas att många följer ditt råd så att vi någon gång kan knäcka gåtan!....


Postat av: Veiken

Tack för besöket på min blogg! Jag skänker ofta pengar till cancerfonden. Min mamma dog i cancer när jag var 16 år . Jag hoppas att många följer ditt råd så att vi någon gång kan knäcka gåtan!....


Postat av: Zinkis

Hej Peter!

Det vore väldigt kul att få höra sedan hur mycket pengar det har kommit in till Sabina!



Kram

2009-04-05 @ 09:24:50
URL: http://www.zinkbaljan.blogspot.com

Postat av: marie

fattar inte riktigt..men jag vill nominera http://miranna.blogg.se/index.html , tack vare henne orkar jag lite till, fast hon förmodligen inte ens vet om det. Vi känner inte varandra, men jag vet att hon är en grymt stark kvinna. /m

2009-04-05 @ 10:58:04
URL: http://mimmel.blogg.se/

Postat av: Skogshuldran Titti

Låter som du haft en hektisk dag, eller en räcka av hektiska dagar...

Då är det klokt att "sova på saken".

2009-04-06 @ 20:04:08
URL: http://skogshuldran.bloggagratis.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0