090218 Enbart GB av Häxmamman nr. 3

Enbart gästblogg av Häxmamman.

I ett av de svar hon gav till ett av mina inlägg, Enbart Ignorera, så kunde jag inte låta bli att lyfta hennes text till ett särskillt inlägg. Ni som har följt Enbart eller Häxmamman ett tag har läst att hon blivit utnyttjad sexuellt. Ändå berörde denna kommentar mig djupt. Hur utsatt man kan vara som människa och inte minst som ett litet barn. Visst vill jag förbanna och visa min avsky mot dessa förövare i hemmets trygga vrå. Men jag vet inte hur, vet inte vad jag skall göra. de mesta brott mot barn och vuxna, sexuella övergrepp, våldtäckter och misshandel begås i hemmet. I det som skall vara din trygga borg. Dessutom begås det av någon som står dig nära. Övergreppet blir därmed trefaldigt. Jag kan inte annat än känna avsky och en djup förakt för dessa människor. Fan ta er.
------

Ordet ignorera
Det finns en ensamhet även i själen, det är den ensamhet som heter annorlunda...
Ensamvarg, enstöring, ja det finns många namn för dessa människor som har en ensamhet som heter Annorlunda.

Känner eller vet man att man är annorlunda så drar man sig undan från det sociala livet, man är skeptisk, man litar inte på någon för att man känner sig annorlunda.

Men ensamheten Annorlunda utmärker mer, man syns och folk lägger mer märke till ensamheten Annorlunda.

Jag är ensam, i själen så river sorgen, jag har alltid varit annorlunda i jämfört med andra barn och vuxna.
Nu i vuxen ålder har jag krupit längre in i min ensamhet med att bara använda få ord som
- Jag tänker aldrig mer vara tyst!

Det väckte mångas förskräckelse, det gjorde att många backade, många vänner försvann...

Jag står mer ensam än någonsin, utan mor och syskon, men det är inte det som är det hemskaste, det är ensamheten i själen där jag vet att jag är annorlunda än dom.

Jag står själv med en kamp där jag vet att de också är begynnande med, när jag väl väljer väg så lämnar de mig och ensamheten annorlunda slog till med full kraft...

Häxmamman
-----
Tack för ditt nakna inlägg!
Rösta på månadens blogg i rutan till vänster på första sidan! Kan göras en gång per dag februari ut.

Peter PC Carlsson

För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?
bloggkoll

Ursäkta jag orkar ej svara er just nu!

Kommentarer till Enbart

Postat av: Anonym

Till Häxmamman!

Viktigast är ändå, att du själv inte har ignorerat vad som hänt dig!

Din mor och dina syskon kommer tillbaka när de fått styrkan att klara det du klarat.

Kramen!

2009-02-18 @ 20:25:54

Postat av: Skogshuldran Titti

Oj då! jag blev visst anonym, det var inte meningen!

Hallå!

Det är jag, Skogshuldran!

2009-02-18 @ 20:27:25
URL: http://skogshuldran.bloggagratis.se

Postat av: helen

Häxmamman: Du är så ärlig och det gör ont i mig när jag läser alla dina inlägg som handlar om allt du blivit utsatt för.

Jag känner igen mig i dig......jag vet inte själv vad det är jag varit med om.....bara en liten del....resten håller jag på att komma ihåg och bearbeta med hjälp av en duktig psykolog.

Jag har nog inte riktigt samma "erfarenhet" som du men jag kan känna känslor som du beskriver och just detta med att känna sig annorlunda än andra....att inte riktigt höra till....det är en hemsk känsla för såväl barn som vuxen.

Jag hoppas i alla fall att du aldrig blir tyst och är det vänner och familj som försvinner för att du talar om vad som faktiskt hänt så är dom inga att lita på i andra lägen heller.

Man kan inte bara vara vän/familj ibland.

Jag tror på dig....du fixar det här.

Massa kramar/den andra Helen

2009-02-18 @ 20:27:48
URL: http://www.gussilago.bloggagratis.se

Postat av: Lena

PC: Tack för att du bjuder in människor som berör oss på ett eller annat sätt till att göra gästinlägg på din sida. Me like =)



Häxmamman: Tystna aldrig och fortsätt att kämpa!



kramis Lena

2009-02-18 @ 21:30:26
URL: http://aforia.blogspot.com

Postat av: Häxmamman i Jämtland

God Morgon PC, först vill jag tacka för dina ord i min blogg och att få vara med i Gästinlägg för att du tycker om mina ord.



Jag tänkte om inlägget om Abort kan inte du låna över den till dig och se vad som händer/Morgon kram

2009-02-19 @ 06:04:56
URL: http://stickmonster.bloggagratis.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0