090115 Enbart Passagerarplan

Enbart passagerarplan som kraschar och gör det på just det sätt som vi tränas inför innan vi skall flyga. Jag har länge tyckt att det är konstigt att vi skall veta hur vi gör om vi hamnar i vatten, var flytdynan finns osv. Men nu förstår jag vad fel jag haft. Ett plan från US Airways landade på Hudson River i New York. Passagerarna fick ta sig ut på vingarna och blev räddade av båtar på floden. Planet bogserades sedan in till stranden.




Tänk vad förvånad man blir när man köpt en flygbiljett och så kommer man inte ens över Hudson River. Ännu en sak jag inte visste tidigare var att ett flygplan uppenbarligen kan flyta, åtminstone ett tag. Alla ombord klarade sig, en lyckad nödlandning. Nästa gång jag flyger skall jag nog lyssna lite bättre på var flytdynorna är, det finns tydligen tillfällen då de behövs.

Peter PC Carlsson

För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna och cancern skall bekämpas

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?
bloggkoll 

Kommentarer till Enbart

Postat av: stella sweden

...i desssa lägen så är det ju bra om alla frivilliga i SSRS uppmärksammas för jag är nästan säker på att de var först på plats.



(wrote the seasawerwoman)



;)

2009-01-16 @ 01:11:35
URL: http://enlitenj-ablogg.blogspot.com/

Postat av: Kotte

Duktig pilot som klarade av det där. Undrar om de vågade sätta sig på ett nytt plan sen...

2009-01-16 @ 08:45:18
URL: http://enkottestankar.blogg.se/

Postat av: Annika

Jag som tycker om att flyga...problemet är bara att jag inte har råd att göra det särskilt ofta. :-(

Men en liten ovilja smyger sig dock in vid sådana här händelser även om det nu gick bra för alla passagerare och personal den här gången.

Ha en bra dag!!

2009-01-16 @ 09:03:16
URL: http://acka.bloggagratis.se

Postat av: pinglan

Sicken duktig pilot!! Det har ju hänt förr att plan landat så här på vatten och folk räddats ner på flytdynor. Att flyga är säkrare än att köra till jobbet,typ :) men att vara med en sån här olycka är traumatiskt! Knappt man vågar gå på toa, rädd för att spolas med, efter detta!

2009-01-16 @ 23:11:10
URL: http://nuelleraldrig.wordpress.com

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0