090115 Enbart Pinsamma

Enbart pinsamma tycker nog de flesta barn att deras föräldrar är då och då. Oftast är det i barnens tonår som vi föräldrar utvecklar en särskild pinsamhetsfaktor. Det hör liksom till och inte mycket att säga något om. Men ibland är föräldrar mer än lovligt pinsamma. Som det par i New Jersey som döpt sin son till Adolf Hitler. Killen skulle få en tårta på sin treårsdag men bageriet vägrade att skriva Adolf Hitler på tårtan. Inte så konstigt kanske, vem kan tänka sig att ett barn heter så.


I en intervju med pappan så tycker han bara att det är ett namn. Nå det kan man ju tycka men det är mer än ett namn. Precis som Pontius Pilatius efter två tusen år fortfarande förknippas med hur han frigav mördaren Barabas istället för Jesus, enligt bibeln. Att pappan sedan är tatuerad med ett hakkors och har ett annat hängande på väggen gör ju inte saker bättre. Klart att han kan hävda att han inte är nynazist, men trovärdig lär han knappast bli.


Så nog kan föräldrar vara pinsamma, men detta är ändå i pinsammaste laget. Barnen har nu blivit omhändertagna och jag antar att det är mer än val av namn som inte stod rätt till i den familjen. Hoppas att grabben får både ett nytt namn och en ny tårta.

Peter PC Carlsson



För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna och cancern skall bekämpas

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?
bloggkoll 

Kommentarer till Enbart

Postat av: helen

Jag vet att barnen i första hand mår bäst om det funkar med de riktiga föräldrarna......men nu blev jag riktigt lättad. Jag har läst om den här stackars pojken och hans skruvade pappa.....har för mig att systern heter nåt som har med nazism att göra också.

Nu får dom bo hos nån som förhoppningsvis har andra värderingar.

Detta kommer förändra hela deras liv till det bättre.

Skönt

2009-01-15 @ 18:24:07
URL: http://gussilago.bloggagratis.se

Postat av: Jonas

Jag är nog den typiskt pinsamma pappan... enligt mina barn då... Hahaha

2009-01-15 @ 18:59:07
URL: http://jomari.se

Postat av: fia

detta va lite otäckt tycker jag , kanske för att jag inte gillar nynazizm eller nån nazism överlag.

fast ändå tycker jag synd om barnen som ska få stå imellan . Man måste va rädd om sina barn och om andras med , barnen är vår fram tid ,och vi vill väl ha en bra fram tid för våra barn.

2009-01-15 @ 19:03:20
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Postat av: Cecilia

Att föräldrarna inte förstår hur mycket ett namn faktiskt betyder! Stackars barn, att få heta så. Man undrar om det bara var ett "nickname" eller om de faktiskt har gått att registrera detta namn "på riktigt".

2009-01-15 @ 19:43:46
URL: http://cilla-cecilia.blogspot.com/

Postat av: Pia

Inte bara pinsam, dum i huvudet enligt mig !

2009-01-15 @ 19:56:29
URL: http://piakallman.blogg.se/

Postat av: Hontass

Ja de där föräldrarna tänkte inte på barnet och dess framtid när de gav honom ett sånt namn och inte på hans systrar heller. Det finns säkert belägg att plocka barnen från föräldrna. Man ser ju bara på valet av namn att det är mer än ett par skruvar lösa.

2009-01-15 @ 20:20:13
URL: http://hontass.blogg.se/

Postat av: pinglan

När jag döpte Mina barn så tänkte jag på; hoppas dom kan uttala r och s, att dom inte ska bli mobbade för sitt Namn, att det inte associerar till något.Så dom har vVckra namn som; Sasi, Sonja o Siina. Denna lilla gosse Adolf har ju nu blivit omhändetagen av socialen.... :(

2009-01-16 @ 23:15:24
URL: http://nuelleraldrig.wordpress.com

Postat av: helen

Ang Pinglans kommentar:

När min dotter var liten och inte hade lärt sig att uttala bokstäver rätt så kunde det bli lite roliga meningar.

På dagis t ex hade hon en kompis som hette Frida....och hon uttalade bokstaven F som S och bokstaven R som L...........S blev oftast F ska tilläggas.

Så när hon skulle säga....Kom Frida här får du sitta.....så kanske ni kan räkna ut själva hur tokigt det blev. Hahahha fröknarna fick många fniss i alla fall

2009-01-17 @ 13:24:44
URL: http://gussilago.bloggagratis.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0